|Chapter 13 | From poor 2 successful ♥ |

"Becca!" sa han och kramade om mig.
"Haha, hej Justin!" sa jag och kramade tillbaka.
"Jag har en överraskning till dig!" sa han sedan. Jag kollade förvånat på han.
"vad?" frågade jag.
"Hemligt! Följ med mig!" Han gick till stugan jag bodde i. Vad har han nu hittat på? Han öppnade dörren men sa till mig att stanna utanför, så det gjorde jag. Efter några minuter öppnades dörren igen, jag hade förväntat mig att Justin skulle komma ut genom dörren, men istället kom Julia ut därifrån!
"OMG! Julia!" halvskrek jag och kramade om henne.
"Becca!" utbrast hon och kramade mig hårt tillbaka.
"Gud vad jag har saknat dig!" sa hon sedan.
"Och jag dig!"
Justin kom ut ifrån stugan igen.
"Tack så mycket Justin!" sa jag och kramade han hårt.
"Det var det minsta jag hade kunnat göra gullunge!" sa han. Såklart rodnade jag, ännu en gång...
"Aww!" sa Julia bara. Jag flinade mot henne.
"Nej, nu måste jag dra! Det är någon sak alla 'lärare' ska ha nu, på riktigt denna gånen!" Justin blinkade mot mig innan han gick. När man inte såg han längre sa Julia:
"Du måste berätta ALLT!" Jag skrattade åt henne, men drog in henne till stugan. Vi satte oss i min säng sedan började utfrågningen. Efter många timmar hade hon slut på frågor. Jag hade saknat henne riktigt mycket! Vi brukar ju vara typ varenda dag, ja förrutom när hon inte är hemma och så!
"Becca var ha..." Caitlin kom igenom dörren. "Oh, ursäkta! Störde jag?"
"Nej, nej! Caitlin detta är Julia! Julia, detta är Caitlin hon bor här med mig!" sa jag och presenterade dom för varandra.
"omg!" viskade Julia
"Vad?" frågade jag henne förvirrat.
"Du vet väl att det är Justins ex?" sa hon sedan med halvöppen mun. Jag skrattade åt henne.
"Ja det vet jag gumman!" Caitlin skrattade också.
(random bild)
Det blev kväll och det var tid för middag. Jag Caitlin och Julia gick tillsammans. Vart var Fredrika?
Julia och Caitlin kom jättebra överens, som tur var!
"Just det!" utbrast Julia halvvägs på väg till matsalen.
"Vad?" frågade jag förvirrat.
"Jag har en sak till dig sen!" sa hon och log hemligt mot mig. Jag log tillbaka och fortsatte gå.
När vi kom fram var där nästan hel fullt där.
*
När vi hade ätit kom Justin igen, han hade bytt om till svarta jeans, en grå skjorta och en svart väste över det- Han hade även satt i sina örhängen.
Hur kan man vara så snygg, är det ens lagligt?
Han log lite mot mig innan han gick till bordet där all mat var på.
När vi hade kommit till stugan igen gick Julia till en väska hon hade tagit med sig, hon skulle stanna här i en vecka. Hon tog upp någt ur väskan. Sedan gick hon mot mig.
"Säg inte nej, utan ta det bara!" hon gav mig den blicken. Den blicken betydde att när hon hade bestämmt sig, kunde man inte säga emot. Jag suckade men tog saken hon hade i handen. Sedan öppnade jag den längsammt.
Innuti la en mobil, och inte vilken som helst utan en iPhone 3GS. Jag suckade.
"Julia, jag kan inte!" protesterade jag. Hon skakade bara på huvudet.
"SIM kortet ligger i, så det är bara att starta den."
Jag himmlade med ögonen men gjorde som hon sa.
"Varför?" frågade jag sedan.
"Så vi kan hålla kontakt dessa åtta månaderna som är kvar! Och du behöver en du är ju snart 14, så tänkt det som en förelsedagspresent!"
Jag log mot henne, Caitlin kollade mot mig med stora ögon.
"Du fyller snart år och du har inte sakt det till mig?" utbrast hon. Jag skrattade.
"Haha, jag fyller år om fyra dagar. Men det är inte så stort!" sa jag och rykte på axlarna.
Hon sa inget men hennes blick sa mycket, hon tänkte. Sedan rykte hon på axlarna och sa: 
"Vi borde gå igen, alla fem artisterna ska ha en konsert höär om.." hon kollade på sin mobil "... 20 minuter, om vi vill ha bra platser borde vi gå nu!"
Jag kollade på Julia som nickade. Jag rykte på axlarna och reste mig.

Hoppas det var värt väntan!
(Om det finns stavfel kollar jag ingeom den sen, ska äta nu)
Kommer nog upp en till snart, är på skrivhumör hehe ;)
kommentera nu gullungar! :D

Postat av: GabbiCoolingen

Awesome! ;D

2011-08-11 @ 18:53:53
Postat av: Johanna

Jätte bra Linnea ! <3

2011-08-11 @ 20:01:34
Postat av: Carro

FYF*N VAD DU ÄR BRA :) <3

2011-08-11 @ 20:19:26
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: Thi

AWESOME! :D



LÄNGTAR REDAN TILL NÄSTA KAPITEL!! <3<3<3<3



2011-08-11 @ 21:04:20
Postat av: Emilija Romaite

grymt

MEEEEEEEEEEER!

2011-08-11 @ 21:13:33
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

GRYMT!!



//Ebba:)

2011-08-11 @ 23:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0