|Chapter 14 | From poor 2 successful ♥ |

Några minuter innan hela showen skulle börja var här propfullt. Jag var rätt säker på att alla som var här på lägret har kommit hit för att kolla.
"Välkommna hit alla!" en medelålders man var på scenen med en mick i handen. Det tystnade genast.
"Idag har vi några artister som ska uppträda här för er!" folk jublade och klappade händerna.
"Alla fem artister kommer att sjunga några av deras låtar. Vi här på 9 month camp hoppas att ni kommer ha kul och sjunga med!"
Mer jubel, sen gick han bakom scenen igen. Några minuter senare startades musik och ut kom Taylor Swift.
Hon började sjunga någon låt jag inte viste namnet på, jag hade faktisit aldrig hört talats om låten överhudtaget.
Taylor var verkligen vackor!


Taylor was beautiful!

När hon hade sjungit två låtar, den andra låten var Love story tackade hon publiken och gick ut ifrån scenen.
Efter Taylor kom Liam ut. Några tjejer längre bak skrek lite och han flinade mot dom innan han sa:
"Som ni kanske vet, är jag med i ett band. Och, eftersom man skulle uppträda här idag. Är dom andra också här! Så ge en varm applåd till, Harry! Louis! Niall och Zayn!"
Skriken blev högre och någon musik började spelas. Jag visste inte vilken det var, men det var riktigt bra! Mitt i sången avbröt dom och sa:
"Vi ska ta upp lite tjejer på scenen nu! Men, vänta vi glömde stolarna booys!" dom gick ifrån scenen och kom sedan in igen med stolar i händerna. Efter några minuter såg man att fem nerövsa tjejer kom in på scenen. Musiken började igen.



När dom hade sjungit klart kom Nick Jonas ut från scenen. Han sa typ samma sak som Liam hade sagt och ut kom alla andra Jonas bröderna.
"Hade itne dom typ slutat sjunga tillsammans?" frågade Julia mig. Jag rykte på axlarna bedans jag klappade i tackt.
När dom hade sjungit klart kom Usher ut på scenen. Jublandet kom och han började sjunga på OMG. Evtersom jag kunde den låten sjöng jag med. Julia och Caitlin sjöng också med.

När han hade sjungit klart kom Justin ut. Jublandet blev öronbedövande. Han log mot alla innan han satte sig på stolen som fanns i mitten av scenen. Han hade en gitarr med sig.
"Hej alla!" sa han och log. Han började dra lite på strängarna på gitarren innan han kollade ut på publiken igen.
"Jag tänkte sjunga en av mina låtar, denna låten går till en tjej. Hon vet vem hon är!" han blinkade mot publiken. Både Caitlin och Julia kollade på mig med stora ögon. Sjölv kollade jag chokat på Justin.
Menade han mig?
Han började sjunga.

"I always knew you were the best
The coolest girl I know
So prettier than all the rest
The star of my show
So many times I wished
You'd be the one for me
But never knew it'd get like this
Girl, what you do to me
You're who I'm thinkin' of
Girl, you ain't my runner up
And no matter what
You're always number one
My prize possession, one and only
Adore you girl, I want you
The one I can't live without
That's you, that's you
You're my special little lady
The one that makes me crazy
Of all the girls I've ever known
It's you, it's you
My favorite, my favorite
My favorite, my favorite girl
My favorite girl"

Jag rös så bra hans röst lät live. Lite hes men ändå perfekt på något vis.



När han ahde sjungit klar stog alla upp och apploderade, han tackade publiken och sjöng sedan "Never say never" när det var Jaden Smiths del kom han ut ifrån backstage. Skriken blev högre.
Julia hoppade och klappade som galet. Jag kunde inte låta bli att skratta åt henne.
När dom hade sjungit "Never say never" gik dom ut ifrån scenen och in kom en som hade varit där i början.
Han sa några ord innan hela showen var över.

*

Idag var det Tisdag och jag fyller år om två dagar. Caitlin, Julia och Fredrika hade varit mycket med varandra, lite för mycket utan att man skulle bli misstänksam.
Jag hade precis haft min sista lektion med Nick. Som Fredirka sa var han väldigt snäll! Jag var påväg till stugan för att byta om till sportkvällen som skulle hållas ikväll. Alla här på lägret hade delats upp i grupper, och man skulle tävla mot varandra i blandannat brännboll och fotboll.


Lite tråkig del kanske, men jag vet precis vad som ska hände frammåt i novellen ;)
I know you gonna like love it! ;)
Sen har jag två frågor!
1. Vad tycker ni om denna novellen? (inte mer än typ 'den är bra' utan mer än förklaring ;))
2. Jag tänkter nog ha en frågestund hör på mybieberstory, skulle någon av er ställa några frågor i sånna fall?
Vill att ALLA svarar, för då blir jag GLAAAAD! :D
haha ;')
JUSTE, den delen då 1D tar upp tjejer på scenen. Jag vet inte om dom gör det, men jag har läst det i en annan 1D novell... kmr tyävrr inte ihåg vad den heter annars ksulle jag ha skrivit det^^

Postat av: Johanna ♥

Men Linnea varför är du så grym på att skriva?! Jätte BRA del!!! ♥

2011-08-12 @ 12:49:02
Postat av: Anonym

Btw jaa du kan ha en fråge stund. Eller du måste faktiskt!!!!

2011-08-12 @ 12:54:50
Postat av: GabbiCoolingen

Awesome ;D

2011-08-12 @ 15:18:29
Postat av: Carro

Vadå tråkig del. Den var bra eftersom du beskriver bra och sen hela inne håller (stavning) på novellen är bra. DU har en röd tråd igenom hela novellen och det är inte så många fel på orden. Man förstår att du har tänkt också på vad som kommer och vad som händer. Det är därför den är bra!!



Och jag tycker att du ska ha en frågestund eftersom jag tror att det är många som vill ställa frågor till dig.



(Jag hoppas att jag var en av dom som gick upp på scenen och då hoppas jag att jag fick stå bredvid Liam :) <3



KRAM!!

2011-08-12 @ 22:32:59
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skriver jätte bra, men lite stavfel här och där, sen skriver du ofta "och sen gjorde vi det och sen det och sen det" om du fattar, men annar gryyyyymt!

2011-08-12 @ 23:08:02
Postat av: Thi

AWESOME!

Bloggen är awesome bra!



Längtar redan till nästa kapitel.



Älskar den nya degisnen. <3<3<3<

2011-08-12 @ 23:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0