| Chapter 6 | From poor 2 successful ♥ |

"Så, vad gillar du att sjunga?" frågade Justin när vi hade kommit in i stuga nummer sex och satt oss ner på två stolar.
"Jag vet inte... har typ aldrig sjungit innan!" svarade jag och kollade mig omkring. Denna stugan var minder än den jag bodde i. Och här fanns inga sängar, eller skrivbord utan en soffa i andra änden av stugen. Ett par mickar och mickställ längre bort och sen någon slags aparat jag inte vet vad det är egentligen.
"Okej, ska vi prova med något i denna stilen?"


Jessie J Price tag.

Efter en halvtimme av Justin´s lektion sa han:
"Då är denna lektionen slut för dagen!" han reste sig upp från stolen och frågade sedan om jag ville äta lunch med han. Jag svarade såklart ja, men kan ju inte säga nej till något sånt? Jag reste mig också upp. Justin gick til dörren och jag följde efter han tätt i hälarna.
Vi gick till matsalen, när vi hade kommit fram och tagit vår mat - jag hade tagit vitlöksbröd kykling och pastasalad - satte vi oss på ett bord lite längre bort från där alla andra satt.
"Så! Becca, berätta lite om dig själv!" sa han och högg in på sin mat. Pizza.
"Okej, jag heter då Rebecca Novo och är snart 14 år..."
"14?! Jag trodde du var typ 16 eller nåt!" avbröt Justin. Jag skrattade till och fortsatte:
"Jag bor i Boston. Erm..."
Jag ville helst inte säga att jag bodde på gatan. Liksom det kändes konstigt, jag hade liksom aldrig pratat om detta med någon annan förrutom Fredrika och Julia.
"BECCA!" jag vände mig om och såg Fredrika komma halvspringandes emot mig.
"Fredrika!" svarade jag och reste mig upp för att ge henne en kram.
"Nick Jonas är så himmla snygg! Liksom jag dör! Han kollade på mig idag!" halvskrek hon och kramade mig igen, fast lite hårdare denna gångan. Jag bara skrattade åt henne. Sedan vände jag mig om och pekade på Justin.
"Justin, detta är Fredrika! Fredrika detta är Justin!"
Fredrika kollade chockat på Justin, sen skakade hon snabbt på huvudet och sa "Hej Justin!" han hälsade tillbaka innan han högg in i maten igen.



Dagen var slut och jag Caitlin och Fredrika satt i stugan och pratade. Caitlin hade pratat om sig själv, Fredrika hade precis gjort det och jag skulle börja göra det. Jag tog ett djupt andetag och började;
"Jag bor i Boston, erm... jag har ingen mamma eller pappa. Eller jo, jag har väl det men dom lämmnade mig när jag var 5 år. Sen dess har jag typ bott i denna parken som ligger nära city i Boston. Fredrika och Julia, en annan av mina kompisar har tagit hand om mig sedan dess."
Caitlin kollade på mig med stor ögon, jag torkade bort en tår som hade åkt ner för min kind. Jag hade kommit över det för länge sedan att dom hade lämmnat mig, men det gjorde ont att berätta det för andra på något konstigt vis. "

"Förlåt för att jag frågade!" sa hon och kramade om mig.

" Det är lugnt! Jag har kommit över det, men det känns konstigt att prata om det..."

Hon nickade och släppte taget om mig.

"Becca! Vad var det mellan dig och Bieber idag?" frågade Fredrika och kollade på mig.

"Haha, inget! Jag hade lektion med han och sen frågade han mig om jag vill äta med han!" jag rykte på axlarna. Caitlin och Fredrika kollade på varandra med menande blickar.


*

"Ikväll är det filmkväll för dom som vill!" sa Fredrika till mig när vi satt i matsalen och åt middag.
"Vad kul, vilken film?" frågade jag. Hon rykte på axlarna. Sedan kollade hon bakom mig.
"Becca, Justin är där bakom dig!" viskade hon mot mig. Jag kollade bak och mycket rätt, Justin var påväg till detta bordet.



Såå, då var del 6 också uppe! :D
Stay tuned och kommentera för mer! ♥

Postat av: Thi

Förlåt för allt jag har sagt till dig!



Awesome bra! Längtar redan redan till nästa kapitel.



Du äger på att skriva Linnea!! <3<3<3<3<3<3<3

2011-08-07 @ 11:51:41
Postat av: Johanna

Du får mig på gott humör!!! Din novell är så bra!!!! <3

2011-08-07 @ 11:59:53
Postat av: Emilija Romaite

tjenare !

klickade precis in här på din blogg.

grym novell, mer !

2011-08-07 @ 12:12:18
URL: http://emilijaa.blogg.se/
Postat av: GabbiCoolingen

den här novellen är jätte bra hittills iaf :D

2011-08-07 @ 13:22:34
Postat av: Jasmine

Älskar novellen :)

2011-08-07 @ 14:19:07
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Anonym

älskar novellen. du är sjukt duktig på att skriva! hoppas du vet det <33

2011-08-07 @ 15:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0