Sju - Script

"Autumn! Vakna, vi måste gå upp nu!" en svag röst som påminndes om Dollys hördes i mitt öra. Jag stönade och öppnade ögonen. Ljuset från de öppna fönsterna bländade mig. "Hur mycket är klockan?" frågade jag hest. "10. Tänkte att du kanske vill ha tid att äta frukost och ta på dig kläder innan vi ska träffa de andra?" jag hörde hur hon log."Mmh, jag går upp nu!" sa jag och reste mig upp ur den varma och mjuka sängen. Jag gick till resväskan som just nu la i soffan och tog ut mina älskade jeansshorts, ett vitt linne och en mörkblå kofta. Jag tog också med mig min nessesär till toan.

"Oh my god!" viskade jag när vi såg den enorma buffén som visade sig framför oss. Tre enorma bord med ost, marmelad, bullar och bröd, yoghort och flingor i alla olika smaker i. "Jag tror inte att vi behöver gå härifrån med en kurrande mage!" sa Dolly medans hon började plocka upp olika saker på sin tallrik. Jag instämmde.

Vi hade sammlats och sedan tagit limousinen till själva inspelningsplatsen. Inspelningsstället var på en skola här i L.A. En man som var regissör visade oss omkring i skolan. Det fanns en stor sal eller aula vad man nu vill kalla det, en stor basketplan och en massa olika klassrum. Det var verkligen fint här!
"Och här kommer ni att spendera mycket tid. I alla fall Justin och de andra i basketlaget och några populära tjejer! Utomhusplanen!" han öppnade en dörr och sommarluften kom emot oss alla. Min blick mötte en stor grön gräsmatta, träd, ännu en basketplan och lite bänkar här och där. Det var faktiskt riktigt fint!
"Nu när ni har kollat på skolan, och den omgivning ni kommer vara mest i får ni ert manus så idag vill jag att ni åker tillbaka till ert hotell och pluggar på manuset! Jag vill kunna filma in den första scenen denna veckan! Och kanske den andra också!" Regissören kollade på oss alla. Vi nickade och en pojke gav oss vars ett tjockt manus. Anledningen till att vi inte hade fått den förren nu var att de inte ville att vi skulle visa den för någon annan. De vill att filmen ska vara perfekt. "Då kan ni gå!" sa Scooter. Vi gick, men jag hann inte gå långt innan jag hörde att han kallade på mig och Justin. Jag gav Dolly en ursäktande blick, vände mig om och gick tillbaka de få stegen.
"Okej, eftersom ni två har huvudrollerna kan ni båda kanske förstå vad det innebär?" frågade Scooter oss. Jag rynkade på ögonbrynen. Jag kollade på Justin och såg att han blev lite rosa om kinderna. "Vänta va? Vad?" frågade jag helt förvirrad. Scotter log lite mot mig, "jag förstår att Justin har läst manuset! Men du har ju inte det Autumn men hela filmen går ut på att du är ny i en skola. Ingen tycker du är precis speciell, en dag så är du inne i baskethallen och spelar lite för dig själv när killarna i lagen kommer in och ser dig spela utan att du tänker på dem. Justin är kapten för laget, killarna tyckte det var hur grymt som helst att du kan spela så bra och vill bara ha med dig i laget medans Justin är mer tveksam. Så, ni har typ bråk mellan er, ni utmanar alltid varandra i basket och ja i stort sätt allt man kan tänka sig. Sedan en dag förändras allt och Justin inser att du är en bra tjej och vill ja.. va mer än kompisar. Så ni typ bli kära och ja.." Scooter tar ett djupt andetag, förmodligen för att han inte hade tagit ett ända under hela tiden han hade pratat.
"Jaha, jag trodde ju att det var något allvarligt! Men jag klarar väl av att gulla mig lite med Bieber. Finns värre killar att strula med!" sa jag och blinkade mot honom. Han himmlade med ögonen och Scooter skrattade.



Kommentera biebeerfaaans! :D
(denna delen är skriven den 20 november)
klarar ni tio igen eller? fler? (a)


Postat av: C

sjukt bra men skulle du kunna uppdatera mer? :D <3

2011-12-03 @ 13:01:29
Postat av: Marielle

Sjukt bra.. :)

2011-12-03 @ 13:05:37
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Felizia

Asbra! :D <3

2011-12-03 @ 13:16:52
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: julia :D

shit var bra den är!!!

2011-12-03 @ 13:56:07
Postat av: Cherry

Sjuuukt bra :d ♥♥

2011-12-03 @ 13:57:24
Postat av: Johanna

W.O.W! Sjukt bara skrivet Linnéa!! <3

Miss ya!

2011-12-03 @ 14:39:45
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Joossaaan

skit braaaa, mer! :D

2011-12-03 @ 17:28:19
URL: http://jossetheshit.blogg.se/
Postat av: M

Grymt :D

2011-12-03 @ 22:31:34
Postat av: Klara

as bra

2011-12-03 @ 22:40:51
Postat av: Thi

Kan inte sluta läsa vill bara läsa mer och mer typ! <3<3<3

2011-12-03 @ 22:43:29
Postat av: Aline

MORE!

2011-12-03 @ 23:58:01
Postat av: Elin

Grymt!!!!!!!!

2011-12-04 @ 10:33:03
Postat av: Anonym

Hejsan! Jag har börjat göra gratis header nu så kolla in hit om du är intresserad

http://portfoliostyle.blogg.se/2011/december/fram-till-jul.html#comment

2011-12-04 @ 12:58:35
Postat av: Johanna

GRYMT BRA

2011-12-04 @ 18:41:15
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: ellen

F*n va bra!

2011-12-04 @ 19:10:41
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0