Chapter 16 - Me and my guitarr

När vi kom backstage sa jag tack till alla igen innan jag började prata med Angel.
"Vad gör du här?" frågaqde jag. Det känndes konstig att prata svenska, jag hade ju inte gjort det på ett par dagar.
"Justin ringde mig och frågade mig om jag ville komma" hon log och halvkramade mig "såklart sa jag ja!" fortsatte hon.
"Hur är det i Sverige då?" frågade jag "Jo, det går väl. Men det är inte lika kul utan dig."  Vi pratade tills konserten var slut. Angel sa bland annat att hon nästan svimmade när hon såg Justin, jag kunde inte låta bli att skratta. Angel kunde alltid få mig att skratta, även när jag mådde hemskt.
Påväg hem från konserten fick jag reda på att Angel redan skulle åka hem den natten, jag blev lite bsviken för jag trodde hon skulle stanna längra här i USA men jag hade visst fel. Men jag blev såklart glad för att hon kom överhuvudtaget. "Hoppas du gillade din överraskning" sa Justin när vi hade kommit fram till huset "Nä det gjorde jg inte" han såg förvånad ut "Jag älskade den!" fortsatte jag. Hans ansikte sprak upp i ett leénde, han kramade mig och Selena innan han sa hejdå till oss alla och åkte. Som vanligt när han kramade mig känd jag stöten i magen, och var gång den kom tänkte jag samma sak "Du får inte gilla han, du får inte gilla han!" men ändå kunde jag inte låta bli att undra hur det hade varit om vi var tillsammans - inte för vi någonsinn komer bli det, Justin gillar ju Selena - så jag gjorde verkligen ALLT för att inte tänka på sånt.
(Nästa dag)

Idag fick jag reda på att skolan började i morgon, jag blev båda nerövs och glad. Det var ju detta jag hade kommit hit för, att gå i skolan.... Hahha, kan inte fatta att jag precis sa det!
"Mell! Jag ska ut till studion, mamma och pappa är på någon typ jobbresa så du är här själv!" hörde jag Selena ropa "Okej" svarade jag.
Jag satt vid min gitarr och spelade på lite mofå, jag var sammtidigt inne på YouTube och lyssnade på olika låtar, bland annat covers på Justin's låtar. Ja gillade en cover som två tjejer sjunger Who says ( Who says - Selena Gomez - Magan Nicole and Tiffany Alvord).
Jag tog fram ett block och började skriva lite, min örsta tanke var att skriva en låt om typ mitt liv. Men efter ett tag började jag skriva en låt om - just det - Justin Bieber. Ingen annan skulle ju någonsinn få höra den så det kan ju inte skada liksom?! Jag höll på dett tag och detta var början:
"J is for justin-credible, 
U is for unbelievable,
S cause you're really something else.
T stands for truly special,
I oh, you're indescribable,
N no one better get you, but me.
Since you came along,
You're light's shining on me through your words and song."
Jag tycker det blev rätt bra, jag skulle komma på akord och sånt också till låten.
Jag spelade lite till innan jag fick ett sms, jag reste mig upp för att ta min BlackBerry från skrivbordet. Jag öppnade meddelandet "Hörde att du skulle till skolan i morgon, synd..." det var från ingen mindra än...

Ni kanske känner igen låten Melody 'gjorde' det är denna http://www.youtube.com/watch?v=JwuK5S2c8b8 .
Och imorgon kommer jag INTE skriva något för jag fyller år då och vill inte spendera min förelsedag framför datan ;)
Sen denna kom inte upp tidigare för jag spelade match, vi vann :D
ni klarade 10, kan ni göra det igen?för jag ÄLSKAR era kommentarer!!!!!!!!!!!!!!!
kommentera?
//linnea

Postat av: Johanna

mer D:

2011-06-11 @ 19:23:28
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna<3

Den var jätte bra :) Så bäst!!

Grattis i förskott Linnéa! <3 ;)

Hoppas du får en bra dag imon :)

2011-06-11 @ 19:26:26
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis i förskott! Bra skivet men kan du inte göra tidsinställt inlägg så vi iaf får nåt =)

2011-06-11 @ 22:26:36
Postat av: Tova

Grattis i förskott!!! <333 guuuud! Du skriver så sjukt bra! Du är verkligen begåvad! ^^

2011-06-11 @ 23:23:58
URL: http://tovabieber.blogg.se/
Postat av: Thi

Grattis i förskott! Du skriver så sjukt bra <333

MER MER MER MER :)

2011-06-11 @ 23:56:13
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-06-12 @ 00:52:32
Postat av: Anonym

meeeeeerr

2011-06-12 @ 11:33:18
Postat av: Anonym

mer mer mer sjukt bra :DDDD

2011-06-12 @ 11:33:46
Postat av: Anonym

bässtaaa! snälla mer :DDD

2011-06-12 @ 11:34:21
Postat av: Anonym

snällla en till idag :DDDDD<3

2011-06-12 @ 11:34:43
Postat av: Anonym

GRATTIS! :) mer!

2011-06-12 @ 19:23:45
Postat av: Julia

AS bra MER! ;)

2011-06-12 @ 21:22:38
Postat av: Anonym

MER! :)

2011-06-13 @ 19:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0