Chapter 19 - You look just like Selena Gomez!

gav mig ett papper men en karta över skolan, ett med mitt schema och ett mindre med skåplösen och nummer.
Jag tackade och gick ut, min första lektion var Idrott, trevligt jag hade inga idrottskläder med mig. Jag kollade på kartan och såg att iidrotten skulle vara ute, jag följde kartan till en slags plan. Där fanns en massa tjejer och killar som stog och pratade med varandra.
En tjej i kanske 20 års ålderna ropade på alla att sammla sig, hon kollade sig omkring och såg mig.
"Vem är du?" frågade hon.
"Melody, jag är ny här" svarade jag och kollade ner i marken, jag kände allas blickar på mig. "Jaha, kom hit och presentera dig för din klass" hon nickade uppmuntrande mot mig, jag gick till dom andra, "Erm.. okej jag heter Melody Gomez och kommer från Sverige, jag bor här i USA för att ja jag helt enkelt ville det..." sa jag. En tjej som stog längst fram viskade något till tjejen brevid och skrattade.
"Du kan sitta på bänken där borta..." hon pekade på en bänk lite läger bort "...för jag kan tänka mig att du inte har några idrottskläder med dig" förtsatte hon och log mot mig. Jag nickade och började gå dit.
Tack och log regnade det inte lägre, men det var fortfarande lite kallt ute, jag tog fram mig mobil för att se om jag hade fått något sms, och ja det hade jag. Ett sms från Justin;
"Lust att träffas när du har slutat skolan? ;)"
Jag log och svarade snabbt; "Sure, jag slutar halv 3 ;)"
Jag fick ett svar inte långt där efter; "Kommer och hämtar dig då, stå vid busshållplatsen :D"
"Vad ska vi göra?" skickade jag till han, "Säger jag inte! :D"
Jag suckade och log, han hade många hemligheter han.
Idrottsläraren - som jag ännu nte visste namnet på - visslade med en visselpipa och sa att lektionen var slut. Jag reste mig upp, kollade på mitt schema. Jag hade lunch. Jag började gå, jag hann inte komma så långt innan jag hörde en röst säga; "Du där!" jag vände mig om och såg tjejen som hade viskat något till hennes kompis innan. "Ja?" svarade jag.
"Är du verkligen Melody Gomez, hon som har varit med Justin Drew Bieber?" hon sa Justin's namn med ett stort leénde.
"Erm.." som jag tänkte innan skulle dom ändå få reda på allt förr eller senare "Ja det är jag" fortsatte jag.
"Du vet väl att du är jävligt lik Selena Gomez?" frågade den andra tjejen. Jag skakade på huvudet.
"Jag heter Sarah, och detta är Chanel" sa den tjejen som frågade mig om jag hade varit med Justin.
"Du har väl Lunch nu?" frågade Chanel. Jag nickade, "Vi men, ska vi visa dig dit?" fortsatte hon. Jag nickade igen och log mot dom.
Påväg mot matsalen frågade dom mig en massa om Sverige Justin och mig själv. När vi kom in i matsalen fanns där redan en massa folk, dom runda borden var nästan helt fulla av folk. Det var en enorm matkö.
"Kom" sa Sarah och började gå mot kön, jag trodde hon skulle ställa sig längst bak som alla andra men nej hon fortsatte att gå, hon tog en bricka en cola light innan hon vände sig mot mig och Chanel och sa; "Vill ni ha nåt?" Chanel sa; "Ja, en Cola" hon kollade på mig. "Erm... det behövs inte" jag log mot henne, hon skakade på huvudet och tog en cola till Chanel och mig. Jag började att protestera men hon ignorerade mig och betalade.
Både Chanel och Sarah var väldigt snälla mot mig, dom verkade vara väldigt populära. Alla såg verkligen upp på dom, speciellt killarna.
Nästa lektion skulle jag ha spanska, Sarah och Chanel hade Franska så jag fick gå själv på den. Spanskan var i rum 201, jag kom fem minuter innan lektionen började så det var nästan ingen där. Tur! Jag vill verkligen inte vara 'den nya tjejen' länge till!

Inte så jättebra kanske... sorry!
Man aja, bra / dålig?
10 kommentarer?!
Haha, älskar era kommentarer!
//linnea

Postat av: Johanna

mer :D

2011-06-16 @ 22:52:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeer :D sjukt bra

2011-06-16 @ 23:48:32
Postat av: Anonym

awezome bara lite längre kanske nästa gång? :)

2011-06-16 @ 23:59:06
Postat av: Anonym

jätte bra :) mer!

2011-06-17 @ 00:45:44
Postat av: Anonym

grym! mer <3

2011-06-17 @ 08:51:38
Postat av: HEJ

Detta är den bästa storyn jag har läst!!!!! i love it!

2011-06-17 @ 09:24:16
Postat av: Johanna

Gaaaaahhh, jag döör, så jäkla bra!!!

Du ÄGER!!! Älskar novellen!!! :D <3 <3

2011-06-17 @ 09:57:16
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Linneas Syster

Linnea du e crazy // Your sis <3<3<3

2011-06-17 @ 11:56:42
Postat av: Anonym

meerr :) jag är BEROENDE!! :D

2011-06-17 @ 13:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0