Chapter 7 - When i first saw you

När jag kom fram till flygplatsen skulle jag gå till 7-eleven, på MYPAGE sidan man fick skulle vi sammlas där halv 4 - klockan var kvart över 3 - så jag hade lite tid att hitta dit. Jag såg en tjej som bar en STS tröja, jag gick dit och sa: "Jag ska till Kalifornia, ska jag vara här då?" och log. Hon tittade på mig och sa: "Ja det är här, vad heter du?" "Melody Gomez" svarade jag och log. Hon nickade och skrev mågot i ett block. Sedan sa hon "Du kan sitta därborta med dom andra som redan har kommit" och pekade på 7-eleven en liten bit här ifrån.
Jag nickade och gick dit. Jag började direkt prata med en tjej som hette "Carmen" hon skulle på på en STS club i Kalifronien då alltså.
Efter några minuter var här fullt med tonåringar. Alla pratade med alla, dom verkade jättetrevliga allihopa. Efter en timm ungefär hoppade vi på planet, jag fick sitta vid fönstret. En kille som hette "Austin" satt brevid mig, vi pratade ett tag sedan somnade han. Jag tog upp min Ipod och startade musik, lutade mig bak och somnade strax därefter.
Några timmar senare...
Jag vaknade av dunsen och vi var nere på marken. Jag kollade mig omkring Austin satt inte längre brevid mig, han stog vid någon blondin och flörtade. Jag tog tag i min väska och började gå mot utgången, här var rätt så mycket folk så kön gick låångsammt framått.
När jag äntligen kom ur planet skulle vi följa efter tjejen som jag hade mött på flygplatsen i Köpenhamn.
"Jag vill att alla ställer sig där" sa hon och pekade på ett ställe lite längre fram. "Innan vi hämtar våra väskor vill jag bara hälsa er välkommna till USA Californien och hoppas att ni kommer trivas här. Era familjer ni ska bo hos under detta året kommer finnas vid utgången, dom kommer hålla upp en skylt med erat namn på. Sen kommer dom ta er till era hus. Förstår alla?" vissa nickade och andra svrade "JA" hon log och sa: "då går vi, vänta en sak till. Skolan börjar 1 Agusti, alla här kommer gå på samma High School." sedan gick alla. Jag följde efter dom andra, när vi kom fram till stället där alla väskor fanns såg jag min nästan direkt. Jag tog den och gick emot utgången. Jag kollade omkring lite innan jag såg en man och en kvinna stå en bit bort med en skylt som det stog "Melody Gomez" på. Jag gick fram till dom och sa: "Hej, jag är Melody" fast på engelska då! "Hej Melody, trevligt att träffas" sa mannen och sträckte fram hans hand.
"Jag säger vad jag heter senare" sa damen och började gå. Jag tittade konstigt på dom men följde efter dom. Vi gick ut ur flygplatsen. Värmen slog emot mig, gud vad varmt det var här! Jag följde efter "Hemliga" vi gick förbi en massa tomma taxis men dom gick inte på en ända. Vi fortsatte att följa efter dom, vi gick till bilarnas parkeing och jag fram till den största limusinen jag har satt, jag gapade när dom satte sig i den och sa: "Ska du stå där eller följa med?" han log mot mig. Jag satte mig i den och den åkte iväg.
Vi hann inte prata så mycket innan limusinen stannade och vi hoppade ur den. Jag tittade upp och såg ett enormt hus, en enorm trädgår och en pool. "Kommer du?" fågade kvinnan innan hon också gick in genom den enorma dörren in. Jag gick in till en enorm hall - om man ens kan kalla det hall - jag tog av mina converse. "Ditt rum är där uppe, föja bara vägen till höger" sa mannen innan han gick. Jag tog min resväska och gick upp för trappan, gick till höger och öppnade den första dörren jag såg, jag öppnade och där inne såg jag Selena Gomez och Justin Bieber hångla...

Nu händer det saker här (a)
kommentera?
//linnea

Postat av: Julia

o m b! undrar vad dem säger, alltså selena och Justin :o haha lite pinsamt ;P

2011-06-02 @ 20:35:11
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: jennie

skit bra mer !!! :) =) ;)

PINSAMT !!! men as bra mer mer kan inte sova i kväll så spänande

2011-06-02 @ 20:40:02
Postat av: jennie

skit bra mer !!! :) =) ;)

PINSAMT !!! men as bra mer mer kan inte sova i kväll så spänande

2011-06-02 @ 20:40:18
Postat av: Anonym

MerMerMer NUUU! (:

2011-06-02 @ 21:25:23
Postat av: Anonym

LLIINNNNEEAA!!

VRF ÄR du så BRA på o skriva?! ;)

Super bra :) mermer

2011-06-02 @ 22:05:38
Postat av: elin

snäääla meeer idaaaaaaaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-06-02 @ 22:23:02
Postat av: Ellen

Meeeeeeeer, snälla (a)

2011-06-02 @ 22:33:22
Postat av: Thi

Älskar hur du skriver. Blir bara tagen direkt av vad du skriver. Mer mer mer. Älskar blogg och novellen! XD

2011-06-02 @ 22:41:41
Postat av: elena

super bra fortsätt nuuuuuu

2011-06-03 @ 00:16:21
Postat av: Linnéa

SKIIITTT BRAAA !!

Längrtar tills nästa chapter :D:D

2011-06-03 @ 09:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0