Chapter 9 - 22 Juli 1992

och tog upp den, "Ja, jag har gjort det ett tag nu" "är du duktig?" frågade han medans vi gick upp till mitt rum igen. "jag kan spela" svarade jag, "kan du spela för mig?" frågade han och smällde igen dörren efter sig. Jag suckade men nickade. Han satte sig på golvet och jag i sängen, tog gitarren i amnen och örjade spela en av hans låtar, och inte vilken som helst utan "Down to earth" som jag skulle ha spelat på skolavslutningen.
Medans jag spelade och sjöng tittade jag på han, först såg han chockad ut - kanske för han inte trodde jag skulle vara bra - sedan efter ett tag glänste det till i hans ögon och han började sjunga med. Jag log och sjäng vidare. "On our way back down to earth, I never thought that it'd be easy, Cause we're both so distant now, And the walls are closing in on us and we're wondering how?" jag slutade sjunga och spela, han kollade in i mina ögon och jag i hans, utan att riktigt märka det lutade jag mig fram, han gjorde desamma. "Vi är hemma" hörde jag Selena ropa nerifrån, jag satte mig bra igen och bara några sekunder efter kom hon inrusande här. "Vad gör du?" frågade Selena och satte sig ner i hans knä "Nej inget, Mell spelade bara för mig" hon tittade på mig och log jag log tillbaka innan hon sa; "jag känner inte dig, så berätta saker om dig själv?" jag nickade och sa; "jag heter Melody Maria Gomez, är född 22 Juli 1992...." när jag sa det kollade båda konsigt på mig men jag fortsatte prata "....jag bor i Sverige med min mamma och pappa, mina hobbys är att shoppa och sjunga. Jag älskar hundar, haha nåt mer ni vill veta?" Selena såg fortfarande konstig ut när hon sa; "Melody Maria Gomez?" jag nickade, hon fortsatte; "Jag heter Selena Marie Gomez, fyller år 22 Juli 1992" jag kollade chockat på henne, vi hade samma namn och fyllde år samma dag WEIRD.SE!
Vi pratade lite mer innan Justins mobil rignde, det var visst hans mamma som sa att han var tvungen att gå. Han kramade mig och viskade i mitt öra "smsa?" och gav mig en lapp, jag log och han kramade Selena innan han gick. Selena gick in på sitt rum, jag kollade mig omkring en gång till i rummet. "Här ska jag bo i ett år" sa jag för mig själv.
Nästa dag vaknade jag av att någon bankade på mig dörr, "Melody, vi ska iväg jag ska till studion idag med. Det gör väl inget om du är själv ett tag?" det var Selena som sa det jag svarade med ett tyst "Okej" jag hörde hur hon gick ifrån dörren jag suckade men steg upp. Jag hatade - och då menar jag hatar - att stiga upp tidigt, det är typ det värsta som finns! Jag vet det är lite mesigt men jag är som jag är. Jag gick till badrummet för att ta en dusch, duscharna i USA var lite annorlunda gemfört med dom i Sverige. Efter ett tag av mikande med duschen sattes den igång och jag klev in. Efter en halvtimme var jag klar och gick ut, jag hade glömt kläder i mitt rum så jag gick it ifrån badrummet, jag gick till min walk in closet - som ja nu brukar förkorta wic - och tog på mig BH och troser. Jag hade lagt dom andra kläderna på skrivbordet, precis när jag gick ur min wic kom någon in genom dörren, och denna någon var ingen mindra än Justin Bieber. Han kollade på mig med stora ögon - tack och log att jag hade BH och trosor - sen sa han "Oj, erm sorry" och gick ut genom dörren igen. Jag flinade över hans min medans jag drog på mig shorts och en magtröja. Jag kollade mig i speglen, inget smink hade jag på mig och inget kammat hår men skit samma, jag gick ut från mitt rum. "Shit förlåt" hörde jag Justin säga direkt när han såg mig "Haha, det är lugnt Bieber" han kollade på mig och jag log, då log han med jag sa; "Selena är inte här, hon skulle till studion" han nickade "Jag vet, men jag undrade om du ville följa med mig till stan? Jag och Kenny ska shoppa"
Kenny? Vem är det, tänkte jag.
"Visst, ska bara sminka mig och så. Man vill ju inte se helt konsig ut" jag började gå mot badrummet, jag hörde han säga "Du är inte ful" men jag vet inte om han menade att jag skulle höra det. Jag log, väl inne i badrummet drog jag på maskara och tog lite solkräm på mig - det var redan över 30 grader - så jag inte skulle bli solbrännd.
"Klart" sa jag medans jag gick tillbaka, han log. Jag tog min mobil och börs - ifall jag vill köpa något - innan vi gick ut ur huset till hans svarta range rover.
Jag hade helt glömt bort hur vackert det var här, palmer på sidorna av vägen, helt blå himmel, helt awesome affärer.

Ojojoj ;)
älskar era awsome kommentarer! fortsätt så, så kommer jag bli GLAAAAAD :DD
kommentera?
//linnea

Postat av: Jasmine

awesome!

Mer! :D

2011-06-04 @ 21:14:20
URL: http://justindrewbiebeer.blogg.se/
Postat av: Josefina

Hej!



Skulle gärna vilja göra ett länkbyte men jag vet inte riktigt hur det går till.



/ Kram Josefina<333

2011-06-04 @ 21:43:43
URL: http://jdbdreams.blogg.se/
Postat av: jennie

mer helt AWSOME skit bra love it it it mer en del till snälla ???

2011-06-04 @ 21:48:33
Postat av: Julia

AMAZING! :D

2011-06-04 @ 21:49:17
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-04 @ 22:04:57
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna<3

LINNÈA!!! Sluta skriva så himla AWESOME!! :D <3<3

2011-06-04 @ 22:35:58
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra MEN Justin borde inte redan ha känslor för henne asså att han nästan kysste henne var lite väl tidigt , men bra annars :D

2011-06-04 @ 22:47:43
Postat av: elena

skriv mer fortsätt nu super bra

2011-06-04 @ 23:43:11
Postat av: Thi

Awsome. I love it it it much. Mer mer. Du skriver så bra att man ville bara läsa mer! :)

2011-06-05 @ 09:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0