The prince of pop del 101 -sista delen-

- Okej nu skrämmer du mig! sa jag efter ett tag.
- Va?! sa han och tittade på mig med hans 'riktiga' blick.
- Haha, kom nu, dom börjar snart!
Jag tog tag i hans hand och drog med han in i kyrkan. Dom Justin sa var det riktigt fint i kyrkan, en massa vita blommor överallt, färgerna gick i vitt och lila.


Ur Justins perspektiv
- Tar du Emmy, Ryan till din åkte make? frågade prästen Emmy. Hon tittade in i Ryans ögon och svarade;
- Ja!
- Tar du Ryan, Emmy till din åkta hustru? frågade prästen Ryan. han svarade;
- Ja!
Jag kollade på Nelly, hon kollade på mig. Jag log, hon såg helt underbar ut i den klänningen - eller ja hon såg ju alltid under bar ut men ni fattar? - hon log större. Jag vände uppmärksamheten mot brudparet igen.
- Jag förklarar er härmed, man och hustru, du får nu kyssa bruden.
Han kysste henne och alla apploderade. Dom började gå ut ur kyrkan.

Ur Nellys perspektiv
När vi kom ut från kyrkan kastade alla ris på brudparet. Dom tog bilder och sånt, när dom hade tagit alla bilder gick Emmy till mig.
- Hej Emmy Butler, sa jag och log stort.
- Hej Nelly Bieber, hon blinkade.
- Nejnejnej, inte Bieber! sa jag med ett flin. Hon bara nickade.
- Ey Nelly! jag vände mig om, jag såg Justin stå en bit bort.
- Gå! sa Emmy och puttade mig.
Jag gick dit.
- Hej beautiful, sa han och kysste mig. Sen tittade han på mig med dendära blicken igen.
- Hej honey!
- Kan du göra mig en tjänst? frågade han mig och tittade på mig med sina poppy eyes. Jag sucjade.
- Sure!
Han log sen pekade han till höger bakom han.
- Du ser den skylten där borta?
Jag tittade dit, en planch eller vad man kan kalla det var en bit bprt med en stor svart pil till höger på. Jag nickade.
- Följ den?
Jag nickade igen och började gå. Jag földe skylten i typ 30 meter innan jag såg en annan skylt, på den stog det "Älskar dig, och du vet en annan sak som jag älskar? Lila"
-Va fan? mummlade jag och tittade mig omkring. Jag såg typ en lila fläck på gräset en bit bort. Jag gick bort, sen såg jag en til fläck ännu en bit bort. Efter ytterligare några meter såg jag en till skylt på den stog det "Nu kan du följa dom vita stenarna" jag tittade på marken, där la vita rätt små stenar på en stig. Jag följde efter, efter ca 5 minuter kom jag fram till en strand. Där fanns en skylt "Vänd dig om" jag gjorde som den sa och där stog han, Justin Drew Bieber.
- Sätt dig, sa han och pekade på en filt. Jag gjorde som han sa. Det började bli mörkt, man såg solnedgången. Han satte sig brevid mig med sin gitarr i knät. Han rog ett akord sen började han sjunga.
" Oh no, oh no, oh
They say that hate has been sent
So let loose the talk of love
Before they outlaw the kiss
Baby, give me one last hug
There's a dream that I've been chasing
Want so badly for it to be reality
And when you hold my hand then I understand
That it's meant to be 'cause, baby, when you're with me
It's like an angel came by, oh and took me to heaven
Like you took me to heaven, girl
'Cause when I stare in your eyes it couldn't be better
I don't want you to go, oh no, so
Let the music blast, we gon' do our dance
Bring the doubters on, they don't matter at all
'Cause this life's too long and this love's too strong
So baby, know for sure that I'll never let you go
I got my favorite girl
Not feeling no pain, no fear
Don't have a care in the world
Why would I when you are here?
There's a moment I've been chasing
And I finally caught it out on this floor
Baby, there's no hesitation, no reservation
By taking a chance and more, oh no, because
It's like an angel came by and took me to heaven
Like you took me to heaven, girl
'Cause when I stare in your eyes, it couldn't be better
I don't want you to go, oh no, so
Let the music blast, we gon' do our dance
Bring the doubters on, they don't matter at all
'Cause this life's too long and this love's too strong
So baby, know for sure that I'll never let you go
It's like an angel came by and took me to heaven
Like you took me to heaven, girl
'Cause when I stare in your eyes, it couldn't be better
I don't want you to go, oh no, so
Take my hand, let's just dance
Watch my feet, follow me
Don't be scared, girl, I'm here
If you didn't know, this is love
Let the music blast, we gon' do our dance
Bring the doubters on, they don't matter at all, oh baby
'Cause this life's too long and this love's too strong
So baby, know for sure that I'll never let you go
So don't fear, don't you worry 'bout a thing
I am here, right here, I'll never let you go
Don't shed a tear whenever you need me
I'll be here, I'll never let you go
Oh no, oh no, oh
I'll never let you go
Oh no, oh no, oh
I'll never let you go"
Han kollade djupt in i mina ögon, jag kände hu mina ögon tårades av lycka. Fjärilarna i magen kom, men det kändes på ett annorlunda sett, värmen var inte som den brukade, oc jag behövde ingen proffs för att fatta att den kännslan kommer jag ha resten av mitt liv till han. Han är mitt allt, om han inte är här klarar jag mig inte. Han slutade sjunga.
- Nelly, du betyder absolut allt för mig. Var gång du skratar stöter det till i magen, var gång någon säger ditt namn ler jag. Var gång du rör mig känns det som att jag ska smälta bort. Var gång du kysser mig stannar allt annat och det är bara vi två. Du är den som jag älskar mest i hela världen och den som jag alltid kommer älska i tid och evighet!
Glädjetårarna rann, ja sa:
- Justin, det är precis samma sak för mig. Du betyder allt i hela världen för mig. Jag älskar dig som fan Justin!
Jag lutade mig fram och kysste han. Jag kände hur han log.
- Och jag har en sak till dig, sa han och reste sig upp. Han kom tillbaka med en ask i handen.
- Öppna, sa han och gav mig asken. Jag öppnade.
- Wow! sa jag och gapade.
- Det ä ingen förlovnings ring, försäkrade han.
- Det är en promise ring, fyllde jag i. Han nickade.
Ringen var silvrig med ett hjärta av små diamanter på ens sidan, wow!
- Du och jag föralltid, sa han.
- Ja, svarade jag fast jag visste att det inte var en fråga.
--
Vad som händer sen:
Emmy föder sitt barn, det blev en kille som dom döpte till Drew. Nelly & Justin åker på sommarturneé tillsammans och dom har aldrig varit gladare, Nelly har alltid på sig ringen hon fick av Justin.
När båda var 20 gifte dom sig, dom fick två barn, en tjej och en kille.
Justin var större än någonsinn, Nelly hade n bra danskariär men just nu var hon hemma hos barnen, hon hade blandannat dansat med Usher/Akon/Bieber igen och Brittney Spears.

Den sista delen i The prince of pop! Vad tycker ni? Själv är jag rött nöjd med hela novellen.
Vill att alla kommenterar vad ni tycker!
Den nya novellen kommer kanske upp idag, har ideér men har inte börjat skriva. Sen är det ju morsdag så måste spendera lite tid med mamma!
Har ni några bra namn till novellen? Eller ideér kommentera dom!
Sen så jäkla störigt, skrev denna delen tre gånger igår, hela datorn dampade -.- men aja!
Kommentera? <3
//Linnea

Postat av: Thi

tyckte novellens sista kapitel var bra!Äskar bloggen! kanske melody är en bra namn till nästa novellen??

2011-05-29 @ 13:33:55
Postat av: Anonym

kan inte vänta tills nästa! ett bra namn... kanske Sarah eller Audrina? :)

2011-05-29 @ 15:08:25
Postat av: Julia

Hela novellen har varit otroligt bra! Har älskat den från början till slutet.

Hoppas att den nya novellen kommer bli lika bra, men såklart den blir :D

Grymt bra jobbat med hela novellen!

2011-05-29 @ 16:09:41
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Johanna

jättebra :D

2011-05-29 @ 16:49:39
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra! Ett namn till tjejen kan vara Gabriella det funkar som svenskt och amerikanskt o massa andra nationaliteter :) Namnet kan vara Forever Yours ^^

2011-05-29 @ 18:08:01
Postat av: Anonym

Jätte bra novell :)

Suger på namn :(

Lääääängtar tills nästa :D <3

2011-05-29 @ 18:11:52
Postat av: Anonym

jätte bra slut ! :) hela historien va riktigt bra ! ,well done :D

2011-05-30 @ 15:27:57
Postat av: Josefina

asbra!!

2011-05-30 @ 17:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0