Fyra - Hello my little princess

Jag kollade mig omkring i mitt - förvånande - helt rena rum. Med en suck gick jag mot badrummet med mina kläder i handen, idag skulle jag åka till L.A. Men först, duscha. Jag log mot min spegelbild, tjejen i speglen log tillbaka. Jag hoppade snabbt in i duschen, tvättade mitt hår och kropp samtidigt som att jag rakade mina ben. När jag var klar gjorde jag en turban med en stor svart handduk sedan och för att torka mig med. När jag var torr tog jag på mig mina jeans och en svart t-shirt som jag hade uppgraderat för många år sedan med rosa och gula detaljer. Sedan tog jag min borste och drog några drag innan jag satte upp håret i två fläter på vars en sida av min hals. Jag log ännu en gång mot speglen innan jag gick till mitt rum igen för att ta min resväska och handbagage. "Mamma? Är du klar?" ropade jag påväg mot hallen. "Ja, ska vi dra?" frågade mamma. Jag nickade mot henne och log. Hon gjorde tummen upp, "men vänta! Jag måste ta en bild!" hon drog fram sin helt omoderna kamera. "Smile!" sa hon. Jag gjorde som hon sa innan jag tog på mina helt vanliga platta skor.
"Kommer pappa?" frågade jag i bilen. Mamma nickade med blicken på vägen, "ja. Eller han säger så i alla fall!" jag nickade lite för mig själv. "Bra!"
När vi kom fram till flygplatsen kollade jag mig oroligt omkring. Jag såg inte pappa någonstanns, jag suckade. Han skulle nog inte komma, han hade säkert något jobb att göra eller... något. Mamma log smått mot mig, jag suckade ännu en gång när vi gick emot LAX check in:et.
"Vi ses om några månader gumman!" sa mamma och kramade hårt om mig. Jag nickade mot hennes axel, "vi ses! Jag kommer sakna dig mamma!" hon hann inte svara innan jag hörde någn säga "Hej min lilla prinsessa!" i mitt öra. Jag log stort när jag kände igen rösten, pappa. "Pappa!" sa jag och vände mig om för att krama om honom. "Du har blivit så stor!" skämtade pappa med stora spelat förvånande ögon. Jag skrattade, "ja visst har jag? Vi har ju inte träffats på vadå två veckor?" frågade jag med ett skratt. Pappa instämmde i skrattet. Han skulle precis säga något när de ropade i högtalarna, "ni som ska med på planet till LAX flygplats var vänliga checka in!" pappa suckade. "Förlåt för att jag kom så sent!" sa han med ett ledsammt ansikts uttryck. Jag rykte på axlarna, "vi får prata i telefon någon dag!" jag kramade om mamma och pappa innan jag började gå mot in checkningen. Nu gäller det. Nu händer det verkligen. Nu händer det.

Snälla kommentera?
Snart kommer Justin in, eller rättare sagt, han kommer in i nästa novell! :D

Postat av: Johanna

GRYMT BRA

2011-11-30 @ 11:54:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: melina

skitbra :)

2011-11-30 @ 14:48:29
Postat av: ellen

jätte bra,mera!

2011-11-30 @ 14:57:50
URL: http://areyoubelieveinme.blogg.se/
Postat av: r

Du har verkligen talangen för att skriva.

Du skriver verkligen sjukbra :)

2011-11-30 @ 16:57:50
Postat av: Johanna

Lovely Linnéa <3 <3 oforpekrh super braa!

2011-11-30 @ 19:04:17
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Cherry

Sjukt bra :D ♥♥

2011-11-30 @ 20:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0