| Chapter 1 | From poor 2 successful ♥ |

Dessa dagarna var dem tråkigaste. Julia var inte här, sommaren värmde hett och jag hade ingen stanns att gå. Gräset var torrt av all värme som kom.
Skrik och skratt från båda vänster och höger om mig. Snart skulle alla barn börja skolan igen, alla utom jag.


everybody besides me...

Jag gick min dagliga runda runt parken, fast denna gången gick jag inte med Julia utan med Fredrika - en till utav dom få vännerna jag har fått - hon brukar inte vistas här utan mer på basketplanen med grabbarna.
"Becka? Är du vaken eller?" hon stannade upp och petade mig på armen. "Va? Oj, förlåt! Vad sa du?" Hon skakade på huvudet, "Jag sa att det finns ett grymt läger som kommer nu i höst. Där kommer finnas kändisar som har lektioner med alla elever, och..."
Vid kändisar slutade jag att lyssna. Jag var inte intresserad av dom. Visst dom kanske hade ett helt underbart liv, bor i slott och sånt men alla har inte det så.
"...så vill du det?" frågade Fredrika mig. Jag ville inte säga att jag inte hade gett henne uppmärksamhet igen så jag sa helt enkelt "Visst!" och flashade henne med ett leénde.


Sure! ♥

Sekunder, minuter, timmar och dagar därefter la jag i en säng. I´m in heaven! Fredrika hade bjudit över mig till hennes hus. Var gång jag var här kände jag mig fattig(are) och smutsig(are) än vanligt. Hon bodde ju så fint! Och hennes familj var verkligen trevliga. Hon hade en jättesöt lillasyster som hette Maddie.
"Papperna har kommit!" halvskrek hon när hon kom in ännu en gång genom den svarta dörren. "Papperna?!" frågade jag förvirrat.
"Ja?! Från 9 month camp, dåligt namn eller hur?"
9 month camp? Vafan pratar hon om? Hon gav mig två av de fyra papperslapparna hon höll i handen. "Skriver du på de så skriver jag på dessa?" hon gav mig en penna och satte sig sedan ner brevid mig i sängen. Hon var redan på full gång att skriva när jag kollade ner i papperna.

*

"Har du inte skrivit någon ännu? Jag är ju klar!" utbrast Fredrika. Jag kollade upp från papperna på henne, "Va? Nej, jag har inte skrivit något..." jag kollade skamset ner i knät. Jag hade aldrig gått i skolan. Julia hjälper mig med allt, stavning, matte ja vad men nu helt enkelt kan komma på. Hon hade lärt mig alfabetet så jag kunde stava rätt mycket. Men det betydde inte att det blev bra.
"Ska jag hjälpa dig?" frågade hon och gav mig ett snett leénde. Jag nickade och gav henne mina papper. "Du får säga svaren så skriver jag!" Jag nickade och hon började fråga.
Ditt fulla namn, ålder, var bor du? Intressen, hobbies...


Under tiden hon frågade ut mig hade jag fått lov att låne hennes laptop. När hon inte såg sökte jag på 9 month camp så jag visst skulle gå på. Jag klickade in på första bästa länk. Där fanns en beskrivning.
"9 month camp är ett ställe för alla ungdomar mellan 13-18 år. Är du musik inspirerad? Eller har en passion för dans? Eller helt enkelt bara vill slippa träffa din föräldrar ett tag och lära dig allt detta? Då är detta ett ställe för dig! Vi har 3 lektioner om dagen, förrutom på helgerna då vi har allmänna aktiviteter för alla medverkande.
5 av våra mest framgångsrika personer kommer vistas på campet med er under dessa 9 månaderna. Vem dessa 5 är får ni reda på där.
Vi här på 9 month camp hoppas att ni kommer ha det trevligt under vistelsen och att ni kommer tillbaka nästa år!
Datum; 2-9-11/3-12-12"


Första men inte sista del i denna nya novell! Har ni någon kritik, skriv den för jag tål det!
Sen ser ni att tre av er som hade gått med i mina tävling har redan kommit in. Huvudpersonen är Rebecca. Och hennes två kompisar Julia G och Fredrika.
Ni andra kommer komma in så vänta bara!
Kommentera mycket så kommer del 2 upp så fort som möjligt. Har redan skrivit den höhö ;) 
Sprid gärna min novell , skulle betyda skit mycket för mig!

Så kommentera på sötnosar! <3

 


Postat av: Anonym

villl läsaaa kap.2 nuuuuuu

snälla lägg ut den nnu!!!! :D

2011-08-04 @ 20:34:56
Postat av: elin

mer mer mer mer mer mer mer mer mer

2011-08-04 @ 20:35:38
Postat av: Anonym

skiit bra! ;)

snälla ta ut 2:an idag :DDDDDD<3

2011-08-04 @ 20:36:19
Postat av: Becka

Bra. :D

2011-08-04 @ 20:59:04
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

TVÅAN NU!!!!! Din novell är genial !!!

2011-08-04 @ 21:47:53
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Thi

AWESOME!



VILLE BARA LÄSA MER!

<3<3<3<3

2011-08-04 @ 22:05:08
Postat av: GabbiCoolingen

awesome :D

2011-08-04 @ 22:38:24
Postat av: therese

heej jag har bara en snabb fråga varför är hon så ung jag menar justin är 17 och snart 14 det är en star ålderskillnad



hoppas du inte tar illa upp.

längtar till att få lästa fortsättningen

2011-08-05 @ 03:19:26
Postat av: Astrid

jag tycker också att hon e ganska ung...

2011-08-05 @ 09:31:31
Postat av: Hon e för ung??

Håller med hon e lite ung men den var bra

2011-08-05 @ 12:26:20
Postat av: Fanny

Bra syrran :) <3

2011-08-06 @ 19:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0