The prince of pop del 1


-Kan alla vara snälla och vara tysta?, sa Mr McCath.
Min störiga lärare. Jag satt i klassrum 123 ironsikt eller hur?
Egentligen skulle vi ha haft Engelska nu, men Mr McCath hade något SÅÅ viktigt att berätta för oss.
-Jo, det är såhär att Nelly Smith, Caitlin Beadles, Sara Swith och Emmy Travis kan ni vara vänliga att följa med mig? , sa Mr McCath. Jag tittade förvånat på Emmy, hon tittade också på mig.
-Vet du?, mimade jag till henne. Hon mimade "Nej" tillbaka.
Vi följde efter Mr McCath till gympasalen. Vad är det han vill egentligen?
-Okej, som ni kanske vet är Justin Bieber nu tillbaka i Atlanta. Han är här för att spela in en musik video här i skolan till hans nya hit "Baby" och han har valt ut er tre tjejer som ska vara med. En av er kommer bli huvudpersonen men ni får reda på vem det är av Justin, sen efter ni har spelat in videon ska någon av er följa med han på hans turné över sommaren, och här kommer nån, sa han och tog ett djupt andetag. Precis som han sa började en kille komma emot oss. Han hade en blå t-shirt med tryck och svart jeans.
-Hej tjejer, sa han när han kom närmare. Jag heter Ryan och är Justins stylist, kan ni vara vänliga att följa med mig så ska jag styla er innan ni får träffa Justin.
Vi hade inte så mycket att säga utan följde bara efter han.
-OMG, jag kan inte tro att jag ska se Justin Bieber!, viskade Emmy till mig.
-Haha lugna dig, han är bara en vanlig kille!
-Jag vet, men en snygg vanlig kille!
Jag hann inte svara för Ryan hade lett oss in i ett smink rum som jag aldrig hade sett förrut.
-Nelly du kan sitta här, sa han och pekade på en av dom tre stolarna. Jag satte mig lydigt ner.
-Emmy du kan sitta brevid Nelly sen kan Caitlin sitta här, sa Ryan sen. Dom satte sig också ner.
-När kommer Justin?, frågade Caitlin. Hon var värsta Justin Bieber freaket.
-Så snart ni är färdiga damer, sa han och log.
Det kom in 3 lite äldre tjejer som skulle sminka oss och fica håret. Ryan fixade vår outfit. Jag skulle ha slita jeans en rosa t-shirt med tryck och en slags jeans jacka.
När alla var klara gick vi igenom ännu en dörr, där stog han. Justin, han höll på med sin mobil.
-Justin, nu är vi färdiga, sa Ryan.
-Hej tjejer, sa han och tittade på oss. Som ni kanske vet ska jag spela in min nya musik video "Baby" här på er skola och en av er tre kommer bli min huvudperson. Men jag kommer inte välja ut tjejen än utan vi ska ha några danslektioner och jag ska lära er lite moves till videon innan jag väjer ut vilken tjej jag ska ha. Förstår ni?
-Ja, sa vi i kör.
-Okej bra, idag ska vi börja med dom enkla dansstegen.
Vi dansade, det var faktist riktigt kul. Jag har dansat i många år så jag kan rätt mycket men det var roligare att dansa med Justin, han livade upp dansen på ett helt eget vis.

Ur Justins perspektiv

Alla tre tjejerna var riktigt söta, dom var också bra på att dansa alla tre.
Men Nelly stack ut lite mer än dom andra. När 'lekionen' var slut fick jag deras nummer till mobilen så jag kunde nå dom när vi skulle ha nästa lektion.

Ur Nellys perspektiv

När lektionen var slut gick jag Emmy och Sofie hem till mig. Det första Sofie frågade oss när hon såg oss var:
-Vad har ni gjort? Varför har ni gjort det? Och hur gick det?
-Vi har dansat, sa jag.
-För vi ska bara med i en musik video och följa med i en turné, fortsatte Emmy
-Och det gick jätte bra, sa jag tillsist
-SKA NI VARA MED I EN MUSIK VIDEO?, skrek Sofie
-Schh, ja det ska vi, sa Emmy.
-OCH ÅKA PÅ TURNÉ!, sa jag lite väl högt.
-Vems musik video? Och vilken turné?
-Justin B...
-BIEBER?!
-Ja, sa jag och log mitt största leénde.
-Ojojoj, någon som börjar gilla Justin?, frågade Emmy.
-Kan man inte få ångra sig?, frågade jag och tittade bort.
Sofie var fortfarande i chock när vi satte oss i bilen. När vi kom fram till mig satte vi oss i köket och åt våran special. En stor skål med vaniljglass och jordgubbar banan och vindruvor. Visst kanske lite kallt att äta det i Februari? Men det är gott.
-Nelly, jag är hemma, skrek Mara. Jag hörde hur hon smällde igen ytterdörren och gick till oss.
-Hej Mara, sa jag.
-Hur har skolan varit idag?
-Bra, jag Emmy och Caitlin ska vara med i en musik video, sa jag och log.
-Vad sa du?

Vad tycker ni änsålänge om vår nya novell?
Sorry för att den inte kom ut tidigare, jag hade först en annan idé men den blev inte bra så började på denna och blev mycket nöjdare. Men vad tycker ni?
Kommentera<3

Postat av: Nelly

Gud vad bra!

Och kul att hon heter Nelly, jag heter det med xd

Jag vill ha mer nuuu!!

2011-02-19 @ 19:19:41
Postat av: lydia

MER !!!! ikväll !!!!

snälla skriv mycket på den här varje dag, det är så jobbigt när man får vänta flera dagar i rad liksom. :)

2011-02-19 @ 19:55:55
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: Julia

Skit bra!!!

2011-02-19 @ 20:02:31
URL: http://julialbieber.blogg.se/
Postat av: Sanna

overkligt-.-det är nt lika kul att läsa när det känns så overkligt:(en novell om justin bieber vill man ju ska kännar verklig och trolig :)

2011-02-19 @ 20:13:06
Postat av: Anonym

Asbra

2011-02-19 @ 21:48:23
Postat av: Kim

skit i dom dom inte tycker om novellen, den är as bra! kommer läsa den 24/7 ! <3

2011-02-19 @ 22:03:08
Postat av: Julia

Bäääääääääääst!! Meer nu ikväll :D

2011-02-19 @ 22:15:35
Postat av: Anonym

Undra om du ee intresserad att länk byta med min bieber novell? Skulle bli sjukt tacksam!

Gjorde bloggen nyss så har bara kommit upp kapitel 1.

2011-02-19 @ 22:23:19
Postat av: Anonym

Glömde skriva blogg namnet! :$

www.jbiieberstory.blogg.se

2011-02-19 @ 22:25:17
Postat av: ffrida. (a

hejhej!

seriöst, helt sjukt, men är det bara jag som tycker att det är dåligt att man inte kan typ, byta "sida" om man vill läsa det som ni skrivit innan?

eller är det jag som är blind eller något? o.o

btw, helt sjukt bra novell, även om det bara är bärjan, och gillade även er första. (:



byee. (y

2011-02-19 @ 22:29:51
URL: http://www.fridathatsme.bloggplatsen.se
Postat av: Stina

Fan va bra meeeeeer

2011-02-20 @ 00:53:04
URL: http://n
Postat av: Stina

FAAAAAAAN va bra MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2011-02-20 @ 00:53:37
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: evelina

gud vad bra, ser fram imot att läsa resten av den:D

2011-02-20 @ 01:05:14
URL: http://entjejelina.blogg.se/
Postat av: Alida

jätte bra, älskar det!:D

2011-02-20 @ 14:24:19
URL: http://jalida.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Skit bra ,älskar den <3

2011-03-27 @ 17:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0