Chapter 11 - Sleepover

"Sååå, Justin har du ny tjej?" sa mamma jag skakade på huvudet "Det är Melody, du vet hon som ska bo hos Selena? Jag råkade komma förbi deras hus och skulle träffa Selena men så var hon inte hemma med Melody var så jag tänkte visa henne runt, och det blev en shopping tur" jag var tvungen att ljuga lite. Mamma skulle få spader annars.
Hon nickade "Du vet hur svartsjuk Selena kommer bli när hon ser detta" jag nickade och mamma gick, inte långt efter fick jag ett sms av just Selena först vågade jag knappt öppna det men jag gjorde det, i smset stog det "Glöm inte bort min fest imorgon hemma hos mig, puss <3" fan, hon skulle ju ha sin 'stora' fest imorgon. Hon hade pratat om den i flera månader jag fattar inte hur jag hade kunnat glömma bort den. Selenas stora 19 års fest.
- Ur Melodys perspektiv-
Jag la i sängen när jag hörde Selena kalla på mig, jag reste mig upp och gick till hennes rum. "Vad är det?" frågade jag. Vi hade kommit rätt så bra överens, hon var verkligen snäll. "Jag ska ha fest imorgon här, mamma och pappa ska bort så dom vet inget. Jag undrar om du ville komma?" "Klart!" hon log.
Vi småpratade lite om festen, jag visste precis när hon sa det vliken klänning jag skulle ha den som Justin hade valt ut till mig. Vid 11 på kvällen bestämmde vi oss för att 'sova över' i Selenas rum. Jag bärde in en madrass, kudde och täcke. "Här vi kan sova där" sa hon och pekade på ett ställe, hennes rum var rätt mycket större än mitt. Jg la ner sakerna där.
Vi satt och målade varandras naglar, det var precis som i film. Vi pratade och lärde känna varandra mycket bättre, vi hade mycket gemensamt. Vi sjöng båda två, vi älskade att shoppa, festa och ja helt enkelt ha kul, men det största gemensama var 1, vi fyllde år samma dag, samma år och samma månad 2, vi hade samma mellannamn och efternamn förrutom att jag stavade det "Maria" och hon "Marie."
"Vad tycker du om Justin då?" frågade hon och tittade på mig "Han är schysst" svarade jag. "Bara? Är han inte snygg?" hon flinade jag skrattade till innan jag svarade "Jo, han är snygg" jag tänkte på det som hände igår, vi var ju nära på att kyssas, liksom vi känner ju knappt varandra och det hade nog inte varit så bra Selena förkänar verkligen Justin och han förkänar henne. "Du förresten vilken skola ska du gå på? Du skulle ju gå på nåt high school?" "Ja, jo jag ska gå på Golden Valley" hon nickade "några av mina gammla kompisar går där, du kommer älska skolan det är så modernt där och så finns det riktigt snygga killar där med!" jag skrattade.
Vi höll på så hela natten, rättare sagt vi dygnade. Kanske inte så smart eftersom det skulle bli en stor fest men har man kul så har man!
"Okej, alla kommer vid halv 9 Justin och hans vänner - Ryan & Chaz - kommer vid 4 för att hjälpa oss att fixa här, klockan är nu..." hon kolalde på sin mobil "... halv 2, ska vi äta?" jag nickade till svar. Vi gick ner till köket, det var stort och svart. "Vad vill du ha?" frågade hon och öppnade ett enormt skafferi, där fanns bröd, flingor, müsli och så mycket mera.

Sorry fö den kommer upp så sent ^^ men kollar på film med mamma (a'
Men i alla fall, älskar era kommentarer! :*
kommentera?
//Linnea

Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-05 @ 22:22:05
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känner på mig att den här novellen kommer bli grym! :D

2011-06-05 @ 23:07:24
Postat av: elena

den är så grym och kommer alltid var grym tror jag fortsätt

2011-06-06 @ 01:31:58
Postat av: Johanna

Grymmma daj Linnéa!! :) <3 <3

Du skriver som en gud! Fett bra

2011-06-06 @ 15:37:59
Postat av: lisa

hej, jag har en novellblogg

och jag undrar om du kanske kan länka den så kan vi länka din?

om du inte vill så behöver du inte, men om du vill så kan du vil slänga in en liten kommentar :)

kram lisa

2011-06-06 @ 19:03:21
URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0