ღ My mysterious boy ❤ Part 26

"Nu ska jag sjunga med Hope!" utbrast Justin när han och Ryan hade 'sjungit' teenage dream med Katy Perry. Chaz la fortfarande och vred sig i skrattattacker på marken. "Men nej, jag kan inte sjunga!" sa jag till Justin som hade gett mig den blåa micken. "Jo kom igen nu!" sa Ryan och blinkade mot mig, "men seriöst! Jag kan inte sjunga!" fortsatte jag.
"Nämen lyssnade du inte på mig precis?!" frågade Ryan med en menande blick. Jag himlade med ögonen, "jag gör det... om ni springer runt i hela hotellet i bara kalsonger!" sa jag eftersom jag visste att de aldrig skulle göra det. Ryan brast ut i skratt innan han sa "kom på något nytt tjejen! Vi gjorde det i... hm vad var det nu? Tyskland?" Ryan kollade frågande på Justin som skakade på huvudet "det var Italien!" Ryan sken upp "Just det!" jag kollade förvirrat på dem "så bi menar att ni redan hade gjort det?" frågade jag. De nickade, "vi kan göra det sen när du har sjungit?" sa Justin fullt allvarlig.
Där ifrån fick allt fort, Justin hade satt igång 'you're the one that I want' från grease. Justin började sjunga.

"I got chills.
They're multiplyin'.
And I'm losin' control.
'Cause the power
you're supplyin',
it's electrifyin'!"

Jag blundade och sjöng. Jag kunde redan hela låten utantill. Innan när jag var mindre hade jag kollat på Grease minst femhundraelva gånger.

" You better shape up,
'cause I need a man
and my heart is set on you.
You better shape up;
you better understand
to my heart I must be true."

Jag öppnade ögonen. Justin log stort innan han fortsatte att sjunga.

"Nothin' left, nothin' left for me to do."

Han hade tagit min hand och snurrade mig ett varv. Båda började sjunga i refrängen.

"You're the one that I want." började vi.
"you are the one i want" sjög våda ryan och chaz som stod bakom soffan med armarna runt varandra.

"o,o, oo, honey. The one that I want."

Nu stod Ryan och Chaz och dansade någon slags Hawaii dans samtidigt som de sjöng:
"you are the one i want want"

Både jag och Justin kollade konstigt på dem och sedan på varandra. Han rykte på axlarna tog min hand och drog upp mig i soffan. Allt detta på bara några sekunder. Vi fortsatte att sjunga.

"o,o,oo, honey.
The one that I want
(you are the one i want want), o,o, ooooo
The one I need.
Oh, yes indeed."


Alla fyra hoppade i soffan medans vi sjöng. Jag och Justin allvarligt. Chaz och Ryan. Nja, jag har ju inte hört deras riktigt röster. Men om det är dem skulle jag inte rekommendera dem att söka till idol.
Min 'ensamma' del började. Killarna slutade hoppa i soffan för att lyssna.

"If you're filled
with affection
you're too shy to convey,
meditate in my direction.
Feel your way."


För att göra det mer oseriöst drog jag med handen längst Justins magen och plitade med rumpan. Sen hoppade jag och Justin ner för soffan och han började sjunga.

"I better shape up,
'cause you need a man"


Han pekade på mig. Och jag sjöng.

"i need a man
who can keep me satisfied."


"I better shape up
if I'm gonna prove
you better prove
that my faith is justified."


Refrängen började igen. Killarna dansade och fjantade sig. Själv var jag bara mest nervös. Hoppas de inte lägger märke till min sångröst. Jag var ju seriös. Men jag lät säkert som en gammal kråka.
När låten var helt slut kramade Justin om mig.
"Du sjunger ju riktigt bra!" viskade han i mitt öra. Jag skakade på huvudet.
"Nu får ni göra er del av avtalet!" sa jag med ett flin på läpparna. De kollade på varandra.


Kommentera för mer! :D
om jag får över 10 kommentarer kommer del 27 ikväll ;)
berätta gärna vad ni gillar med min novell, varför läser ni den? vad tycker ni är bra med den? varför läser ni min blogg?
ja jag undrar det. själv tycker jag inte att jag skrver så bra som alla skriver. det känns väldigt konstigt att ni berömmer mig så mycket som ni gör! men jag älskar alla kommentarer jag får! och var besökare jag får. ni alla är guldvärda!

kissesღ

Postat av: melina

grymt :)

2011-10-24 @ 16:45:07
Postat av: Anonym

grymt bra!♥



//Ebba :D

2011-10-24 @ 17:41:57
Postat av: Felizia

Älskar din blogg! :D

2011-10-24 @ 18:31:32
Postat av: jennifer

super duper bra!!

2011-10-24 @ 19:20:33
Postat av: Becca♥

AWESOME!!!

som svar på dina frågor:

1. det jag gillar med din novell är att den är lite annorlunda men ändå trovärdig ;D

2.jag läser den för jag har gjort det länge (en av de första jag läste :))

3.jag läser din blogg för jag skulle aldrig kunna sluta!!!!!!!!!



PS. JAG FICK EN NY SKIVA MED JUSTIN IDAG :D:D:D:D



xxBecca♥

2011-10-24 @ 20:09:11
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: :D

asso seriöst, novellen är så sjukt grym, älskar den !!! <3

2011-10-24 @ 20:10:54
Postat av: Johanna

yeah!

2011-10-24 @ 20:16:11
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Carmen

Hur fan klarar du av att skriva så jävla bra? Jag avgudar dig Nelly! :) <3



(Ursäkte mitt språk men: Du är jävligt duktig! :D <3 )

2011-10-24 @ 20:58:01
Postat av: Thi

ALLTID SOM BECCA HAR SKRIVIT TYCKTER JAG SAMMA.



AWESOME! Bra skrivet.

:D

2011-10-24 @ 21:35:10
Postat av: Anonym

as duktig !!! :D och älskar den !:))



/ greta :)<3

2011-10-24 @ 21:35:38
Postat av: Ida

super :D

2011-10-25 @ 17:01:55
Postat av: elena

super duper bra

2011-10-25 @ 22:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0