This is it - Chapter 7

Det kvar kväll. Jag och Justin satt på ett mysigt café i mitten av centrala Seattle. Vilket kanske inte var det bästa med tanken att Justin var känd. Men det hade bara kommit fram några få tjejer och bett om en autograf. Vi kunde inte se papparazzizarna, men vi kunde höra dem.

- Du sa snygg idag! Eller ja, du är det ju alltid med... Ah! Du fattar! , jag skrattade till. Lika så Justin. ¨
- Du ser inte så dålig ut heller, sötnos! , Justin blinkade mot mig. Jag log och kollade ner på bordet framför mig.
- Ska vi gå...?
Jag nickade. Justin log stort mot mig och tog på sin mössa innan vi gick ut ur cafeét för att gå hem igen.




- Så, då har du skola imorgon!

Justin knuffade mig lätt och tog tag i min hand. Jag kollade upp på honom och log.

- Ja, tyvärr kan alla inte ha en sådan lyx som dig som har en privatlärare!
- Lyx och lyx, jag hade hellre gått på en riktigt skola!

Jag funderade på Justins svar. På något vis hade han nog rätt, att gå i skolan är ändå rätt kul. Om man tar bort alla läxor och lektioner. Att få träffa sina vänner och ha kul med dem är ändå riktigt kul. Det kan ju inte Justin. Det är ju bara han och hans lärare.

- Det förstår jag! ,Svarade jag honom.



- Var inte uppe för länge! Det är skola imorgon igen, du ska upp tidigt!

Pappa kollade in på mitt rum vid tio-tiden. Jag kollade upp från Justins mobil som jag för tilfället spelade Temple Run.

- Nejdå, jag ska snart gå och lägga mig pappa!

Han nickade och stängde dörren efter sig igen. Så snart som han var ute från rummet konsentrerade jag mig på spelet igen. Mitt mål var att klara Justins rekord, som var något över 9 miljoner.

- Flytta på dig! , Justin skrattade och puttade på mig. Jag protesterde och försökte kolla på mobilen. Jag var så nära på att klara hans rekord.
- Sluta Justin!
- Nej du får inte klara mitt rekord! , sa han när han såg vad jag spelade och vart jag var. Han puttade på mig lite till. Men texten med "New High Score" kom upp och jag jublade. Justin stönade. Jag satte mig upp i sängen och pressade mig läppar snabbt mot hans.


Kort dålig bla bla bla. Sorry! Ville få upp en del, men nästa blir bättre! :) '

Postat av: Becka

Bra!

2012-04-11 @ 21:30:01
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Sonja

Fin blogg ! :D Och bra noveller! Diggar dem! :) Kika gärna in på min bieber - novell! Kanske vi kan läsa varandras?

2012-04-12 @ 08:31:27
URL: http://jssmn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var ju jätte bra!! <3

2012-04-12 @ 22:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0