¦Popstar ¦ chapter 10 ¦

Detta har hänt:
"Vadå dejt? Smsar du fel person eller...? Detta är i alla fall Vanessa, du vet din 'stalker' som du kallar mig!" svarade jag på hans sms.
Jag klickade upp Temple run ännu en gång, jag är nog en liten mobilnörd ibland. Men man får väl ha sina brister här och där. Man kan ju inte vara helt perfekt.

Helt inne i min mobil gick jag på Times Square för att komma till Lindeys fest. Anledningen till att jag smsade var för Justin. Utan att jag egentligen ville erkänna det var det faktiskt kul att smsa med honom. Fast det är något som för hållas mellan oss.

"Jag måste fråga dig något imorgon också, när slutar du skolan? :)"

Med ett litet leende på läpparna svarade jag, "jag slutar halv tre. Vad vill du fråga? :D"
Men jag hade inte fått ett svar när jag kom fram till byggnaden där själva festen skulle vara. Det skulle faktiskt vara kul, eller, det skulle nog bli långtråkigt efter ett tag. Men jag fick stå ut, för Lindsey har gjort så mycket för mig - så då kan jag göra detta för henne.

Inne på toan drog jag av mig alla mina kläder, öppnade väskan jag hade med mig och tog på mig med Vegas look. EFtersom Lindsey är Vegas manger så alla som var där inne skulle förvänta sig Vegas, inte Vanessa.
Med kläderna på, peruken på plats och leendet på läpparna gick jag ut från toan. Mobilen var fortfarande i handen.

"Grattis Lindsey!" sa jag och kramade om henne. Hon tackade och log stort mot mig. "Så, hur gammal blir du?" frågade jag retsamt. Hon kollade på mig med en ilsken blick. Jag skrattade och ursäktade mig sedan.

"Det får du reda på imorgon! Kan vi träffas på den starbucks vi var på här om dagen? :)"

Jag gav ifrån mig en suck innan jag la ner mobilen i fickan. Svaret fick vänta, jag tror Justin klarade sig i några timmar.

Tumblr_lfca7hvv9z1qez43mo1_500_large
I wont admit it, but it was actually fun to text with him.

Skola. Något som man hade kunnat leva utan, men var ändå så viktigt att gå på.

Tankarna for alltid till kvällen som skulle komma. Till det som jag egentligen inte vill gå på, men är nyfiken över vad Justin hade att fråga mig.
Jag kan se framför mig hur han kollade in i mina ögon, men hans hasselnötsbruna ögon, hur han ler snett mot mig medan han säger något roligt.

Nej, Vanessa, nej! Inga sådanna tankar. Du tycker inte om Justin, han är inte bra. Han är inte bra!
Snabbt - för att inte tänka mer hemska tankar - lyssnade jag på den hemska föreläsningen om något som jag redan kunde utan till och innan till.

Efter skolan sa jag snabbt hejdå till Taylor och Pearl innan jag halv sprang fram till min bil och åkte hem för att byta om. Skolklädseln var inte den finaste, eller skönaste och till mig och Justins såkallade "dejt" måste man ju se något sådär bra ut.

*

Håret på plats, en beige tröja och svarta höga shorts. Naturellt smink och leendet på läpparna. Det var så jag mötte Justin.
"Men tjena, snygging!" sa han och kollade på mig från top till tån.

Tumblr_ly4aykul2b1qmevz7o1_500_large


Fortsättninge följer! ;)
Vad tycker ni ska hända på deras "dejt" ? Och vad är det nu igen som Justin skulle fråga? Och vad kommer Vanessa svara..?
Jag vet svaren, men inte ni, mohahahah! :D

Haha, nej men kommentera nu, så är ni super duper snälla! (Och om det är många kommentarer kommer en del upp ikväll också!)

Postat av: Becka

Grymt! :)

2012-02-12 @ 12:59:37
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Julia

SÅåå braaa :D :D, meer heh ;)

2012-02-12 @ 19:56:46
Postat av: Thi

Bra

2012-02-12 @ 21:51:08
Postat av: Hanna

Jätte bra :D

2012-02-13 @ 19:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0