¦Popstar ¦ chapter 8 ¦

Detta har hänt:
"Tack för vår underbara pratstund Vanessa, men, tyvärr, måste jag gå nu. Jag hoppas att vi ses snart igen!" hade Justin sagt efter en timme av prat. Eller det var han som pratade, jag som lyssnade. På något vrikat vis hade han mitt mobil nummer nu. Jag förstår inte varför jag gav det, jag gillar han ju inte ens.


"Har du allt fixat till imorgon?" frågade mamma mig vid matbordet. Jag nickade medan jag drack upp den sista klunken vatten. Hon log mot mig innan hon reste sig upp från bordet och började plocka ut resterna från lasagnen.
"Vi åker vid 12, så sov inte för länge, eller ska jag säga, var inte uppe för länge!" sa mamma med ryggen mot mig. jag skakade på huvudet för mig själv men sa "ja" som svar.

"I'm feeling sexy and free, like glitter's raining on me, you like a shot of pure gold, I think I'm 'bout to explode
I can taste the tension like a cloud of smoke in the air now I'm breathing like I'm running cause you're taking me there don't you know... you spin me out of control."

Jag söng glatt med i Jessie J:s låt "Domino" i duschen. Det var en härlig kännsla att gå in i duschen medan man står och låter det varm vattnet åka ner för min kropp. Speciellt efter en lång skoldag.
Väl klar i duschen tag jag en av de stora rosa fluffiga handdukarna, den ena hade jag runt min kropp, den andra på huvudet. Glatt gick jag in i mitt rum igen, slängde handduken runt min kropp på golvet och drog snabbt på mig ett par trosor och en BH. När jag ändå var vid min garderob tog jag ett mörkblått linne och gråa mysbyxor på mig.
Jag tog av handduken för håret, innan jag gick fram till fönstrena ut mot New York.



Jag la mig ner i sängen med iPaden i knät. Snabbt klickade jag mig in på olika bloggar, och även twitter. Men, det varade inte länge innan jag käne hur min mobil vibrerade i andra änden av sängen. Med en suck reste jag mig upp och kollade på skärmen.

"Hej, Vanessa! Vad gör du denna fredagskväll dårå? ;) // Justin"

Jag suckade innan jag la mig ner i sängen igen. Jag svarade snabbt på Justins sms.

"Hey. Slappar, durå? // Vanessa"

"Sitter här och tänker på dig..."

"Haha, varför det? :o"

"'Cause you've got that smile, that only heaven can make ;)"

"Justin, Justin, Justin. Har du ingen tjej eller...?"

"Nej... inte än :)"

Det var där jag slutade smsa med honom.

Förlåt för inte världens bästa del, men jag försöker komma in i novellen på något sådär vis! Men jag lovar er en sak, inget kommer gå snabbt fram. Tvärt om ni kommer nog vela att jag ska gå snabbare fram om ett tag! ;)
(för er som inte förstod vad det kursiva vanessa och justin den feta i sms konversationen.)

Postat av: Becka

Grymt!

2012-02-08 @ 21:01:12
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra :)

2012-02-08 @ 21:16:03
Postat av: MeerJohanna

GIVE ME MORE GIVE ME MORE Spin me out of control!! Med de orden säger jag amazing! Meer Gullunge

2012-02-08 @ 21:52:52
URL: http://novellsofjohanna.blogg.se/
Postat av: Melina

Älskar det! :)

2012-02-08 @ 22:26:14
Postat av: Thi

Grymt spännande!

2012-02-09 @ 18:30:46
Postat av: Henny

Gryytymmmttt!!!:))))

2012-02-09 @ 22:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0