¦Popstar ¦ chapter 12 ¦

Detta har hänt:
"Tack för allt, Justin! Det har varit riktigt kul!" sa jag när vi hade kommit till huset där jag bodde. Jag såg hur Justin kollade sig omkring. "Du bor lyxigt...?" frågade han och log snett. Tveksammt rykte jag på axlarna. Han log innan han gav mig en kram och sa att han hade haft det kul. Och att han skulle få reda på mer saker om NRJ resan så snart som möjligt.



Jag som trodde att allting hade gått som smort. Men såklart skulle allting skita sig när jag äntligen hade rätt ut saker och ting i mitt huvud. Allt som hade gått så bra, allt som hade varit fint fint.
När jag kom hem efter min dejt med Justin hade mamma frågat ut mig om allt som hade hänt. Jag vägrade svara - liksom hey It's my private life - och då började mamma prata om just den saken.
Men jag skulle få det att funka, fast det inte riktigt gick att funka.

Att kolla ut genom mitt fönster och se alla människor gå omkring. Vissa stressat, vissa med sin filckvän eller pojkvän hand i hand.
Trafiken som stod stilla för det tillfälliga röd ljuset i trafikljusen. Solen som gick upp i den mulna himmeln. Jag suckade lite innan jag kollade ner i mobilen.

"På Fredag åker vi till Frankrike, klockan 18:10 går planet från Newark flyget kommer fram vid midnatt. Lite efter kanske. Tack igen för att du ville följa med! Och vet du en cool sak? Vi kommer sitta bredvid Vegas, vet du vem det är? Hon är i alla fall riktigt duktig på att sjunga! :) x Justin"

Smset var fast bakom mina ögonlock. När jag blundade såg jag orden "Sitta berdvid Vegas" det som redan var så dåligt som det kunde bli. Du blev det sämre.
Klockan blev nästan för mycket, så lite stressat tog jag min väska, drog på mig ett par skor och riktade mina steg mot Starbucks för att beställa med dagliga Latte.
Latten var köpt och jag såg bussen komma. Jag log mot samma gammla busschafför, han hade gårt hår, slitna kläder fast ett glatt leende på läpparna var dag. Bussen var proppad av foll som vanligt. Jag såg Taylor sitta längst bak i bussen. Med ett snett leende satte jag mig bredvid honom.

"Ska du till Central Park idag...?" frågade han medan han kollade ut genom fönstret. Jag funderade. Det var Onsdag idag, på Fredag åker jag till Frankrike - jag får göra upp någon plan med mamma - imorgon ska jag till studion för att spela in ännu en låt.
"Jag vet inte, jag ska ju bort på Fredag!" svarade jag osäkert medan jag kollade ner på väskan. Jag hatade att inte kunna följa med, det var riktigt kul! Men ibland - som nu tillexempel - fanns det bara inte tid för det. Det är en av sakerna som jag hatar med at vara två personer. Men som jag har sagt, jag kommer inte ändra det för något i världen.
"Ja, just det! NRJ saken va?" frågade han lite tystare så ingen skule höra. Jag nickade och mötte hans ögon. "Det är lugnt vet du, du kan ju bara följa med nästa gång! Och gången efter det!" sa han sedan.

"Alltså jag kan knappt förstå hur snygg man kan vara! Jag är världens största belieber!" att tjuvlyssna är inte bra. Men konversationen mellan Lovisa och Brooke kunde ingen undgå att höra. Det var lunch och vi satt i matsalen, jag Taylor, Pearl, Heath, Lovisa och Brooke satt vid samma bord. Jag såg hur Lovisa visade sin iPhone 4s - den vita sorten - till Brooke som låtsades att svimma innan de bröt ut i skratt. Osäkert kollade jag på Taylor som just himlade med ögonen.
"Vem pratar ni om?" frågade den helt ogenerade Pearl. Lovisa vände mobilen på vårt håll och Justins ansikte prydde skärmen. Jag kände hur hjärtat slog lite hårdare i bröstet och hur mina handflator blev svettiga.
"Justin Drew Bieber, vem annars?" frågade Brooke med ett flin på läpparna. Jag kollade mig omkring, ingen vid detta bordet visste att jag hade träffat Justin. Jag hade i alla fall inte berättat det för dem. Vilket jag kan ha ett lätt dåligt samvete för.
"Jag bara önskar att han vinner på Lördag på NRJ Awards! Jag bara måste stanna uppe och kolla på det! Han kommer säkert vara sjukt snygg, och han har inte sagt vem han kommer ha med sig. Men jag slåtr vad om att hon kommer vara vacker - han har ju så bra smak när det gäller tjejer!" babblade Lovisa på. Jag skrattade nervöst till innan jag snabbt drog upp min mobil ur fickan för att inte lyssna mer på dem.



Hoppas att ni gillade denna delen! Snart kommer lite mer saker hända! Jag har riktigt bra ideér och hoppas på att ni kommer gilla dem!
Och jag frågar igen, kan någon här göra en design gratis till mig? Det skulle betyda riktigt mycket för mig! Maila [email protected] om du känner för det, jag skulle varit evigt tacksam och du skulle fått en fet länk på min blogg!

Jag skulle skriva att ni skulle kommentera, men det går ju inte... :(



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0