¦Popstar ¦ chapter 17 ¦

Detta har hänt:
Vi kom fram till hotellet tio minuter senare. Mamma lämnade bilen medan jag gick upp till rätt våning, och rum. Lindsey kom direkt till mig, hon sa åt mig att ta på peruken. För en stylist var här, och hon kan ju inte fixa mig som Vanessa och sedan se alla svallertidningar och hemsidor på internättet med den outiften som hon hade gjort på mig - på Vegas.



"Can't wait untill NRJ awards starts, its going to be fun!! #nrjawards" jag klickade på 'tweet' innan jag reste mig ur stolen som jag hade suttit i under en hel timme. Sminkösen hade sminkat mig, jag hade sagt att jag själv ville fixa min frisyr. Vilket var ganska uppenbart egentligen.
Jag tackade tjejen, hon log mot mig, Jag riktade stegen mot mamma som hade min klänning. Jag hade inte fått se den än, mamma ville att det skulle bli "en stor överraskning" men jag tyckte mer det var töntigt. Mamma visade mig vägen in till hennes sovrum, jag kände ign det på hennes kläder, men där, mitt i rummet, fanns känningen. En lila eller mörk blå klänning la där. Med två lager, det ena tunnare än den andra.
"Wow, mamma! Det är riktigt fin!" sa jag och tog tag i den. Materiallet var mjukt. "Vi får se hur den ser ut på dig." hon log mot mig. Jag nickade innan jag gick till badrummet, jag drog av mig mina kläder innan jag försiktigt satte på mig klänningen.
Stolt log jag åt spegelbilden, om jag får säga det själv: såg jag riktigt läcker ut.

En massa blixtar, röster som ropade mitt namn, och skrik. Jag gick några steg, vände mig mot rösterna och log. Den röda mattan under mig var marken under mina silvriga klackar.
Jag gick från de höga rösterna och blixtarna från alla de dyra och stora kamerorna till intervjuarna lite längre fram. Men kunde känna skillnaden, det var tystare och betydligt flera kändisar här. Jag kunde blandannat se Rihanna, Lady gaga, Katy Perry och Justin Bieber. Snabbt drog jag bort blicken från honom, för att möte en tjejs ögon. Hon log mot mig innan hon vinkade mig till sig.
"Hey, Vegas! Sarah från Cleever tv. Jag har några frågor till dig, om det är okej...?" frågade hon mig. Jag nickade med ett stort leende på läpparna.
"En tjej vid namn Lilly frågar: När kommer ditt nästa album ut?" hon lutade den lite för stor micken mot mig.
"Den kommer komma snart, jag vet inte något exakt datum, men det kommer komma!" svarade jag henne.
Hon nickade, "en tjej vid namn Julia undrar om du har en kille?" hon flinade mot mig. Mot min vilja kom jag genast att tänka på Justin. Men snabbt slutade jag tänka på honom.
Med ett fejkat leende skakade jag på huvudet. Efter några minuter var jag tvungen att gå ifrån henne, för Lindsey kom och sa åt mig att vi skulle sätta oss på våra platser.

Med Lindsey på min vänstra sida satt jag spännt och väntade på att de två personer som skulle sitta bredivd oss skulle komma. Och det var inte vilka som helst - utan Justin Bieber och hans mamma Pattie Mallete.
Jag är inte orolig för att se dem, tvärt om - det skulle fktiskt bli lite kul. Men jag var rädd över att de skulle känna igen min röst, eller känna igen mig.
Jag såg Justin komma. Han hade ett par svarta jeans, vit tröja under den blåa kavajen. Med ett ord var han: snygg. Pattie gick bredvid honom med en svart klänning, hennes hår var uppsatt i en slags fläta. Hon var väldigt vacker.

"Hej, Justin och min mamma Pattie!" Justin sträckte fram sin hand. Jag log och tog emot den. "Vegas, min manager Lindsey!" jag pekade på Lindsey som log mot de två. De slog sig ner på stolarna, strax där efter började det.


Tråkig del..
Men det kommer hända mer saker snart! Och varför tänkte Vanessa aka Vegas på Justin när intervjuaren frågar om hon har en kille?
Imorgon ska jag bättra mig - i hope - och skriva en längre och roligare del! (Men jag måste också jobba lite med skolan, och ska på skrivarkurs på kvällen...)
PUSS I ALLA FALL , JAG SKULLE INTE HA SKRIVIT UTAN ER.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0