¦Popstar ¦ chapter 26 ¦

Detta har hänt:
I all hast hade mamma sagt till mig att Vanessa var på tv. Jag satt därför just nu med fjärrkontrollen i handen och blicken på tven.
När Vanessa kom ut kände jag pirret i magen. Fast hon hade denna hemligheten hade det inte förändrat sättet som jag känner för henne.
_____________________________________

Vanessa's perspektiv

"Så, Vanessa! Tack för att du ville komma idag!" Ellen log mot mig. Jag nickade med ett litet nervöst leende på läpparna.
"Det är alltid lika kul att vara här, Ellen!" sa jag. Hon nickade.
"Du har varit här, men ändå inte. Hur kunde du inte berätta det för mig?!" frågade hon med fejkad sårad röst. Jag skrattade till. "Saker har varit komplicerade..." började jag. Ellen nickade uppmuntrande mot mig. "Jag vet att jag inte har varit helt ärlig, men jag behövde ha hemligheten. Jag var inte redo att vara Vegas. Sedan hände det lite saker och då kom detta ut." tveksamt kollade jag ut i publiken. Jag såg ett par tjejer med tröjor som bar Vegas, eller ja mitt, ansikte på. De kollade på mig med leenden på deras ansikten.
"Känner du för att berätta för mig vad som hände? Vi är ju polare och så..." hon kollade på mig.
"Jag kanske gör det efter programmet!" sa jag med ett snett leende på läpparna. Den känslan som jag hade innan, känslan av att alla skulle hata mig, var nu borta. Ellen var lättsam att prata med, och de tjejerna jag hade arytmiskas såg ju inte ut att hata mig de heller.
"Vi har fått en ett ton med frågor genom twitter. Känner du för att svara på några?" frågade Ellen. Jag nickade glatt medan hon tog fram en lapp som hade varit på bordet mellan oss.
"Bieberfan95 säger: Om du nu är Vanessa är det då du som Justin Bieber var med i Frankrike? Om det var du, är ni två tillsammans? Ni är i alla fall söta tillsammans!" hon kollade på mig.
"Jag är Vanessa och ja det var jag som var med Justin..." svarade jag osäkert. Magkänslan i mig kändes att jag skulle hålla käft om mig och Justin.
Ellen log mot mig, "så detta är du?" frågade hon och en bild på mig och Justin när vi hade gått från NRJ matchen. Han hade sin hand i min. På bilden kunde man se hur mina ögon lös, och hur hans leende sken.
"Ja, det är jag..." svarade jag mer osäker nu än någonsin.

Tanken på Justin hade knappt slått mig sedan Taylor hade avslöjat mon hemlighet. Gillade han mig fortfarande? Eller var han sur på mig för att jag inte hade berättat om detta?
Gillade jag fortfarande honom? Eller var det för mycket i mitt liv för tillfället?
Så många frågor, så lite svar. För lite svar.

Resten av intervjun handlade inte om Justin. Men Ellen hade frågat mig om min turné som jag skulle ha i vinter. Om jag fortfarande skulle ha den och så vidare. Hon frågade också lite om hur mitt liv skulle se ut nu när jag var bara jag. Och på den frågan hade jag helt ärligt svarat: jag har ingen aning. Helt ärligt vet jag inte ens vad jag ska göra imorgon. För det är sant. Jag vet iget nu, allt är bara som en stor labyrint som jag inte kan ta mig ut ur.

_____________________________________
Hur gillade ni delen? 5 kommentarer?

Och tyckte ni det var rätt person som vann melodifestivalen? Jag hade ju velat att Ulrik Munther vann men Loreen var också riktigt bra! :)

Puss.


Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-10 @ 22:34:18
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Wilma

Skitbra!

2012-03-10 @ 22:58:18
Postat av: Johanna

Säger som Dannys låt

Amazing-A-Amazing !!!

Super bra!! <3 M O R E

2012-03-11 @ 08:41:37
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Sara

Jätte bra!!!

2012-03-11 @ 13:35:09
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Emilija med J.

grymt bra !



jag tittade inte på melodifestivalen, men jag tyckte att låten som van var bra.

2012-03-11 @ 13:55:25
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Miss Awesome

Danny skulle vunnit. Ulle-gulle är alltid bäst <3 #Muntherpower

2012-03-11 @ 15:49:37
Postat av: dolly

super bra alså

hur kan du skriva så bra jag önskar att jag var som du

men men men KEEP GOING GIRL FOR THIS IS THE BEST

2012-03-12 @ 05:43:14
Postat av: dolly

när kommer nästa del kan inte vänta

du skriver så skit bra

KEEP KEEP KEEP GOING GIRRRRRRRRRRRRRRLLLLLLLLLL

PUSS PUSS

2012-03-12 @ 05:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0