Chapter 47 - From perfect, to hell.

Han kollade på mig, "Säkert?"
Jag nickade. Han kollade oroligt på mig igen innan han sa att han var tvungen att åka igen. Han skulle börja skriva på sitt nya album.
När han hade gått reste jag mig långsammt upp för sängen. Huvudet värkte och allt snurrade.
Jag suckade, la mig ner igen och somnade.
*
Dagarna gick, först blev jag bara sämre och sämre men efter 2 veckor var jag äntligen frisk igen.
Jag och Justin satt i en park och pratade.
"Gud vad skönt att jag inte är sjuk längre!" sa jag och la mig ner i gräset. Det var rätt kallt ute, fast det var ändå skönt på något vis.
Justin log mot mig innan han la sig brevid mig.
"Allt är perfekt just nu..." mummlade jag. Jag hörde hur Justin instämmde. Vi la där och lyssnade på fåglarna som kvittrade, bilarna åkte på motorvägen några km här ifrån.
Efter några minuter reste jag mig upp igen, träden var vackra i solskenet. Justin blundade, hade han somnat? nej tror inte det.
jag satt och funerade ett tag på mitt liv osv.
Justin skulle åka till hans turné om lite mer än en vecka, gud vad jag kommer sakna han!
Mina tankar hann inte tänka mer förren jag hörde ett högt "PANG!!!" och smärta, smärta i magen. Justin hoppade upp på benen av ren rädsla, och när han såg mig stog han där som i chock. Jag kollade ner på min mage, den vita blusen jag hade under min jacka var inte längre vit utan röd. Jag tog för min handen där och kollade sedan upp på Justin igen. Han hade satt sig ner på knät. Han pratade i telefon. Men mer kunde jag inte uppfatta för smärtan blev värre och allt blev svart...
Ur Justins perspektiv
Jag la och tänkte på hur perfekt mitt liv var just nu när jag hörde ett högt PANG, jag reste mig snabbt upp av rädsla och kollade mig omkring. Min blick föll på Mell, hennes tröja var helt röd. Jag kollade på henne, hon kollade på mig. Sedan tog hon på sin magen och föll ner på marken. Under tiden detta hände hade jag fått upp min mobil och slått 911.
"Detta är Leath, vad kan jag hjälpa dig med?" svarade någon i luren.
"Mi.. min tjej har" jag svalde hårt och tog ett djupt andetag "min tjej har blivit skjuten."
"Var är du?"
"i parken vid Macy´s"
Hon knappade in något, "en ambulans är påväg, lägg press på såret så kommer den om cirka 5 minuter"
Hon la på, jag kollade mig omkring. Ett par tjejer var lite längre bort, dom stog och pratade om något.
jag kollade på Mell igen, hennes hans som hade varit på magen var nu helt röd. Jag böjde mig fram och drog bort tröjan. Jag såg bara rött, rött överallt.
Jag hörde ett avlägset "doudoudoudoudodu" innan jag hann reagera kände jag två par händer om mina axlar. Jag kollade bak och där stog två ambulanssköterskor.
"Hej, vi heter Stina och Khristen. vi kommer ta hand om din tjej." sa en av tjejerna. Den andra hade satt sig brevid Mell, hon började lägga band på såret.
"vill du åka med i ambulansen?" frågade hon när hon var klar och Mell la på en bår. Jag nickade och hoppade in med dom.
"vad heter hon?" frågade - som jag nu visste - Stina.
"Mell..."
Hon nickade, "Och vad heter du?"
"Justin, Justin Bieber"
Han kollade på mig med stora ögon, men jag var för orolig för att bry mig.
Vad har hänt? Hur kunde det hända? Och kommer Mell bli bra igen? Dom tre frågorna virrade omkring i mig.
Jag kände tårarna rinna ner för mina kinder, nej jag får inte gråta!
Vi kom fram till sjukhuset, dom sa åt mig att sitta i väntrummet. Jag gjorde som dom sa.
Jag satt där, helt stilla i säkert flera timmar. Som helt paralyserad, kollade ner i marken. Ibland kände jag hur någon enstaka tår falla ner för min kind, men hade inte orken att torka bort dem så jag lät dom falla.
"JUSTIN!" en röst som jag alltid kommer känna igen, mammas röst. Jag kollade upp och mötte hennes oroliga ögon. hon kramade om mig hårt. Jag kramade tillbaka. Hon släppte tagen, Ryan och Chaz var bakom henne. Jag fick en kram av dom också. dom sa inget utan satte sig ner på sotlarna brevid mig.
Frågan som jag visste skulle komma kom, "Vad har hänt?!" det var Ryan som var modig nog att fråga.
Jag kollade på markan när jag svarade med hes och spruken röst, "Jag och mell var i parken. Jag la ner och blundade och bara njöt när.." jag tog ett djupt andetag "..när Mell blev.." jag kunde inte avsluta den meningen.
"Skjuten" fyllde Ryan i. Jag såg att båda han, mamma och chaz hade tårar i ögonen.

OH NO! :o
Bara för att denna blev rätt lång kan jag kanske få måånga kommentarer? :D
Och IMORGON ska jag se på ULRIK MUNTHER, 'sveriges JB' haha, fattar inte varför alla kallar han det?! Det finns ju bara en Bieber ;) Så jag kommer skriva på kvällen, så den delen kommer upp kanske som denna, kanske tidigare! :D
KOMMENTERA?!

Postat av: Anonym

Asbra! :O

Men soooorligt :(

2011-07-28 @ 21:56:56
Postat av: Julia

Åååååååh, dog av tårar :( Sjukt sorgligt! Hoppas hon överlever :(

2011-07-28 @ 23:01:58
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

Det är synd om Mell... men det är bra att han har Justin som tänker på henne. Hoppas nu att hon blir bra!



(fast det v.. ..g ... det .l..)

2011-07-29 @ 05:46:22
Postat av: Johanna

Neeeeej stackars Mell :'( Hoppas hon blir bra!

Dog lite av avund! Ulrik e så söööt

2011-07-29 @ 12:00:07
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: ella

nej hon får inte dö :'(

2011-07-29 @ 18:20:15
URL: http://ellamariaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0