Chapter 48 - I dont now what happend!

Jag kollade på markan när jag svarade med hes och spruken röst, "Jag och mell var i parken. Jag la ner och blundade och bara njöt när.." jag tog ett djupt andetag "..när Mell blev.." jag kunde inte avsluta den meningen.
"Skjuten" fyllde Ryan i. Jag såg att båda han, mamma och chaz hade tårar i ögonen.



Vi satt och småpratade innan jag hörde någon säga mitt namn, jag kollade på doktorn som tog hand om Mell.
"Hur är det med henne?" frågade jag och reste mig upp.
"Hon klarade operationen bra, kulan träffade hennes ena lunga så vi tog bort en bit av den. Hon tappade väldigt mycket blod så hon är rätt blek. Men ni kan få träffa henne, hon har precis vaknat."
"Vilket rum?" frågade jag uppspelt. Han log mot mig och svarade, "Rum 23"
Jag hörde mamma ropa efter mig men jag var redan påväg upp till rum 23.
"21, 22, 23" mummlade jag när jag passerade dörrarna. Jag kom fram till dörr 23, tog ett andetag och öppnade dörren.
I en säng i mitten av rummet låg Mell. Hon hade en massa slangar i armarna. Som doktorna hade sagt var hon blek som papper.
Jag gick bort till sängen och satte mig på stolen brevid henne. Hon såg så öm ut när hon la där, jag tog tag i hennes kalla hand.
Jag kände en tår åka ner för min kind men torkade genast bort den.
Vem jan göra en sånhär sak?
Hon öppnade långsammt ögonen.
"Justin?" frågade hon. Hennes röst lät inte alls som det brukar, utan hes och inte Mell aktig alls.
"ja det är jag" svarade jag , men röst var också hes så jag harklade mig. "Hur mår du?" frågade jag sedan. "Såddär, jag har mått bättre men jag lever ju och det är det bästa!"
"Ja!" höll jag med "vet du vad som hände?" fortsatte jag.
Hon skakar på huvudet och jag berättade allt jag visste. När jag hade pratat klart frågade hon:
"Vet dom vems som gjorde... detta?!" jag skakade på huvudet. Hon nickade och blundade seds ryckte hon till. Jag frågade vad som hände men hon svarade inte så jag klickade på den röda alarm knappen bervid sängen. Efter bara några sekunder kom det in både läkare och sjuksköterskor. En av sjutsköterskorna bad mig att lämmna rummet så det gjorde jag, i chock.
Mamma, Ryan och Chaz stog utanför dörren med chockade ögon. "Vad har hänt?!" frågar mamma. Jag svarade inte först utan gled ner på golvet och la huvudet i händerna. Tårarna bara rann och rann.
"Har... har hon..?" började Ryan med tyst röst. Jag skakade på huvudet. "Hon bara, jag... jag vet inte själv vad som hände..." min röst lät skakig.


FÖRLÅT FÖR DENNA OCKSÅ KOM UPP SENT, MEN SOM NI KANSKE HAR FÖRSTÅTT (?) HAR DENNA DAGEN VARIT OTROLIG, BÄSTA PÅ LÄNGE!
Fem kommentarer för nästa?
Och jag vill bara säga;
Ni är bäst! Ni går in här var dag fast jag är just nu rätt dålig på uppdateringen. Det är rätt svårt att blogga själv ibland men jag älskar verkligen det och kommer inte sluta på ett tag.
KOMMENTERA?!

Postat av: Melina

Sjukt bra! <3

2011-07-29 @ 22:46:35
Postat av: sozii

Mer

2011-07-29 @ 23:07:09
Postat av: Johanna

mer :D

2011-07-30 @ 00:18:55
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Amanda

Nej? vad händer!? åååhh längtar tills nästa del!! :D

2011-07-30 @ 02:22:13
Postat av: Anonym

5 kommentarer langa nästa!

2011-07-30 @ 11:40:19
Postat av: Thi

AWESOME!



lÄNGTAR REDAN TILL NÄSTA KAPITEL



Du äger på att skriva

2011-07-30 @ 13:16:35
Postat av: Anonym

Mer :D

2011-07-30 @ 16:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0