Chapter 12 - I'ts party time!

"Okej, alla kommer vid halv 9 Justin och hans vänner - Ryan & Chaz - kommer vid 4 för att hjälpa oss att fixa här, klockan är nu..." hon kolalde på sin mobil "... halv 2, ska vi äta?" jag nickade till svar. Vi gick ner till köket, det var stort och svart. "Vad vill du ha?" frågade hon och öppnade ett enormt skafferi, där fanns bröd, flingor, müsli och så mycket mera.
(bild 1, fest bild2/3, drika bild 3, Melody)
Tillslut bestämmde jag mig för att ta en macka, Selena tog müsli. Vi satte oss på bordet och började prata, så här mycket har jag inte pratat på länge, när vi hade ätit upp plockade vi undan sakerna.
Vid lite innan fyra knackade det på dörren. Selena sprang ner först, jag gick lite bakom jag var ju 'den nya tjejen.' "Tja Sel!" hörde jag en kill röst säga, "Hej Ryan" nu såg jag pesonerna, killen som hette Ryan hade rätt kort hår, Chaz hade längre hår båda var rätt långa och söta. När dom såg mig frågade han som heter Ryan Selena; "Vem är det?" hon nickade mot mig och svarade "Melody, kalla henne Mell. Hon ska bo här ett tag" och log. Dom kom fram till mig och hälsade, jag log innan jag vände mig om och sa "måste duscha" innan jag gick upp för trappan. "Gozh, hon är het!" hörde jag Ryan -tror jag- säga på vägen upp. Jag kunde inte låta bli att le, varför säga alla - okej dom flesta - killar att jag är snygg? Det finns liksom 1000 andra tjejer som ser mycket bättre ut än mig.
Jag gick till mitt rum in i min wic, tog fram klänningen och en sån BH utan band, och troser - men även mysbyxor och ett linne, klänningen skulle jag ta på mig innan alla kom - innan jag gick in till badrummet och började duscha. Medans jag duschade kunde jag inte låta bli att undra om Justin skulle komma. Och jag kunde inte låta bli att komma på mig själv flera gånger om dagen att jag tänker på han.
Vi hade satt upp lampor överallt, fixat drika/snacks skaffat en DJ - som 'råkade' vara DJ tay james, som jag fick reda på var Justin's DJ - sen bara fixat så det såg ut som en nattklubb. Det var cirka 40 minuter innan alla skulle börja komma s jag gick upp till mitt rum och drog på mig klänningen, tog på maskara innan jag plattade mitt hår och sedan lockade det. När jag var klar gick jag ner till dom andra. Dom satt i vardagsrummet, Selena hade också bytt om, hon hade en svart rätt kort klänning och utsläppt hår som var plattat och en massa smink, Chaz och Ryan såg typ lika danna ut med svart/mörkblåa jeans och en t-shirt med tryck, när jag kom in slutade dom prata och kollade på mig "Är det för mycket?" fågade jag efter ett tag när dom fortfarande inte hade sagt något. "Nej, nej, nej helt perfekt" svarade Chaz med öppen mun. "Sluta stirra" sa Selena efter ett tag, jag kollade på henne med ett tacksammt leénde hon log tillbaka.
Festen var i full gång, här var minst 100 personer. Jag kände INGEN, men dom flesta kom fram till mig. Det var rätt pinsammt för en kille kramade mig bakirån och viskade i mitt öra; "Nämen tja Sel" jag vände mig om och kolade konstigt på han "Jag är inte Selena!" sa jag och gick.
Jag gick ut för det var fullt med folk där inne, där ute var det inte alls lika varmt.
Månen syntes på den annars mörka himlen, jag satte mig på muren precis innan trädgården.
"Mell?" hörde jag Justin säga. Jag vände mig om och log mot han. "Vad gör du här ute?" frågade han och satte sig brevid mig. "Det var så varmt där inne, och det var inte riktigt kul" svarade jag han kollade på mig innan han svarade "håller med dig, men säg inget till Selena" han flinade mot mig "nej, det ska jag inte göra!" vi satt tysta ett tag och kollade omrking lite innan Justin sa; "Du fylle år imorgon, jag har en överraskning till dig" han log, jag kunde inte undgå att känna liten stöt i magen när han sa det "Nej Melody, du FÅR inte bli kär i Justin, du får inte!" tänkte jag innan jag svarade han; "Du behöver inte!" han bara skakade på huvudet.

Sorry för den kom upp sent! men bättre sent än aldrig, och OMG vad bra ideér jag har på denna novellen! (a'
Älskar era helt underbara kommentarer!!
och bara så ni vet är det inte 'ni' länger utan bara jag som skriver och fråga in varför Denisé slutade bara -.-
kommentera?
//linnea

Postat av: Anonym

snälla kan du skriva en till idag!! asså du gör min dag då! :DDDDD

2011-06-06 @ 20:09:57
Postat av: Anonym

längtar tills nästa kapitel! :D

2011-06-06 @ 20:10:17
Postat av: Anonym

meeeerrr

2011-06-06 @ 20:15:21
Postat av: Anonym

pleasssseeee morrrreeeeeeeeeee!!!!!

2011-06-06 @ 20:15:49
Postat av: Anonym

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer

snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla

2011-06-06 @ 20:16:42
Postat av: elin!

assså jag får paniiiik meeeeerr snällaaaaa!!!!

2011-06-06 @ 20:17:12
Postat av: elina

hihi skiit bra snääälaa mer :DD<33

2011-06-06 @ 20:30:35
Postat av: Anonym

oooo hoppas det kommer många imrn hiihihihihih :D:D:D:D:D

2011-06-06 @ 20:44:29
Postat av: Anonym

Håller med dem!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3

MER SUPER DUPERDUKTIGA LINNÉA!!!! :]

2011-06-06 @ 21:00:32
Postat av: Anonym

hahaha håller me alla ass bra! :D

2011-06-06 @ 21:19:51
Postat av: Julia

:o Jag visste inte att det bara var du, sjukt bra uppdatering ändå! Bättre än när ni var två faktis haha ;)

Jättebra kapiteeeel :D

2011-06-06 @ 21:30:56
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-06 @ 21:42:11
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Thi

Längtar till nästa. Mer mer mer. Älskar hur du skriver. ;)

2011-06-06 @ 21:45:00
Postat av: Thi

Längtar till nästa. Mer mer mer. Älskar hur du skriver. ;)

2011-06-06 @ 21:45:59
Postat av: elena

fortsätt super bra

2011-06-06 @ 22:30:25
Postat av: amanda

Hej

Jag hade en novellblogg om justin innan

Storiesaboutjustinbieber.blogg.se men hade inte tid att uppdatera den själv så jag undrar om du skulle vilja ha en som bloggar med dig? ;D

2011-06-06 @ 23:13:08
Postat av: jennie

skit bra altså mer mer !!! <3

2011-06-07 @ 15:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0