Chapter 2 - Angel; the best friend ever!

mig och steg upp, drog upp gardinerna solen sken och himmlen var helt blå. Jag gick till badrummet, gick på toa och tittade mig i speglen. Mirr hår stog åt alla håll men annars såg jag ut som, ja en nyvaken person. Jag tvättade av ansiktet innan jag drog av mig min pyamas och tig på mig en klänning, den var blommig med olika färger i blommorna. Jag fönade håret innan jag plattade det.
Drog på maskara och lite puder innan jag tog min nya väska och gick ner. Mamma satt i en av barstolarna i köket och läste tidningen. "Godmorgon!" sa jag, jag la min väska på golvet gick till kylskåpet och tog ut yoggie. "Godmorgon gumman, sovigt gott?" undrade mamma och tittade upp från väskan. "Yepp, och idag slutar jag 1 ring! IIIIP" jag skrattade. "Ja det gör du, hur känns det?" "Kul, konstigt, jag känner mig gammal." Hon skrattade.
Jag åt upp min frukost, klockan var 07:34, min buss kom 07:40 så jag hade 6 minuter på mig att ta på mina skor. Jag tog på mig ett par vita ballerina skor. Jag tog min väska innan jag sa: "Jag går nu!" och smällde igen dörren bakom mig. "Mell!" jag vände mig om och såg Angel komma från andra hållet. Angel är som min syster, vi berättade precis allt för varandra, hon var som min andra halva. "Angel!" sa jag och kramade henne. "Äntligen är det skolavslutning!" fortsatte jag och släppte henne. "Ja, fan va grymmt kul det kommer bli!" jag nickade. Angel skulle sjunga "Never let you go" inför hela skolan, hon hade tvingat mig att också sjunga alla sa att jag var duktig på det och trodde jag skulle bli proffs om jag ville, men nej jag vill inte ha en massa folk omkring mig - inget illa menat jag hade inte blivit sut om jag blev känd men nej jag vill bli något annat - .
"Skynda dig! Bussen är där!" hon pekade på bussen, vi var inte på busstopet än och jag hade ingen lust att gå 2 kilometer till skolan.
Vi hann precis innan bussendörren stängdes. "Är ni sena?" frågade busschaffören. Vi nickade, "Skönt med sommarlov?" förtsatte han och vi nickade igen.
När vi kom fram till skolan gick jag Angel, Jack och Zack (dom är tvillingar) tillsammans, Zack och Angel värkar vara ett par men dom säger inget till någon, inte ens mig!
"Så, ni ska sjunga idag?" sa Jack.
"Japp, Mell ska sjunga "Down to earth"' Svarade Angel. Jag lipade. "Ja, dom vet nog det du har sagt det minst 1000 gånger!" hon suckade. "Men dom värkar inte fatta hur stort det kommer bli! Hon sjunger riktigt bra, alla kommer älska det!" nu suckade jag hon överdrev nog lite "Så bra är hon väl inte?" sa Zack, jag skakade på huvudet och sa: "Absolut inte!" Angel hann inte säga något för vår lärare kom precis in i vårt klassrum.  Han pratade om hur duktiga vi hade vart detta året, bullshit säger jag! Jag har verkligen inte hängt med i svängarna men jag har bra betyg i alla fall. Sedan efter det fick alla vi som skulle uppträda eller göra något gå till matsalen där vi skulle ha avslutningen.

Såå, del 2!
Vad tycker n änsålänge? Har RIKTIGT bra ideér! ;D
Och YEAH MAN! Igår fck jag måååånga läser me love! <3
tack för dom söta och bästa kommentarerna! dom gjorde min dag!
OCH grattis Jazzy som fyller år idag!
kommentera?
//linnea

Postat av: G

Tror denna novellen kommer bli riktigt grym :) Kommer det någon fler idag? :D

2011-05-30 @ 16:49:00
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-30 @ 16:53:11
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Emma

meer

2011-05-30 @ 18:17:15
Postat av: Julia

GALET bra! :D

2011-05-30 @ 18:36:58
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Sophies Noveller

Hejsan! :)



Gillar du JB-noveller? Då tycker jag att du ska kolla in på min novellblogg där jag just nu skriver en JB-novell :) Lämna gärna en kommentar <3

2011-05-30 @ 19:07:03
URL: http://sophiesnoveller.blogg.se/
Postat av: elena

fortsätt super bra

2011-05-30 @ 21:34:19
Postat av: Thi

awesome! Mer Mer Mer

2011-05-30 @ 22:03:35
Postat av: elin

awesome ju :DDDDDDDDDD

2011-05-30 @ 22:21:35
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-05-30 @ 22:36:13
Postat av: fredrika

Den här novellen verkar as grym än så länge! :)

2011-05-30 @ 22:36:26
URL: http://jbberattelser.blogg.se/
Postat av: jennie

sjukt bra !!

2011-05-31 @ 16:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0