The prince of pop del 100

Jag hörde att hon gick ut ur rummet, så jag somnade om igen. Men inte så långt efter kom hon in igen, denna gången sa hon:
- Om du inte stiger upp nu, kommer jag hälla allt detta iskalla vattnet på dig!
Vid "Iskallt vatten" hoppade jag ur sängen, hon hade en stor hink med sig in i rummet.
(internättttttt dampar fett! så ingen bild kommer -.- )
- Jag är vaken! sa jag och höll upp med händerna ovanför huvudet.
Hon flinade och sa:
- Bra, och klä på dig!
Jag nickade. Hon gick ut, jag gick in i badrummet och tog en dusch innan jag tog på mig en vanlig outfit - svart linne och jeansshorts med smycken - och satte upp min frisyr i en vanlig slarvig toffs innan jag gick ner.
Emmy och Sofie satt i köket och åt frukost. Alla var så nervösa, men Emmy var mest nervös.
Hon pratade om allt möjligt tills Sofie frågade henne en sak.
- Var ska ni åka på semester någonstans?
- Vet inte riktigt än fråga..
- Ska inte du bestäma lite själv eller?
- Jo, men han har ju beställt, det är ju smekmånad, killarna brukar fixa det väl?
Jag nickade.
Vi var hos tjejen som skulle fixa oss, hon heter "Elin". Hon är väldigt söt, blont rätt kort hår, blåa ögon och ja, söt!
- Så, ni ska ha håret såhära? frågade Elin. Hon hade gjort en skitfin frisyr på Sofie. Emmy tittade upp från tidningen hon höll i, när hon såg frisyren log hon och nickade.
- Ja, perfekt!
Elin log, sen sa hon åt mig att sätta mig brevid Sofie så skulle hon fixa min frisyr också. När min frisyr var klar - den blev också riktigt fin! - började Elin på Emmys frisyr.
( 30 minuter senare ) vi satt i en limusin påväg till kyrkan. Emmys klänning satt perfekt på henne, Sofies och min klänning satt också bra. Jag kände mig snygg, haha!
Väl inne i kyrkan träffade jag Justin. Han hade en svart kostym, hans frisyr var WOW aktig, helt perfekto!
- Hej heting! sa jag och kysste han.
- Hej hetare! svarade han och log.
- Är det fint där inne? frågade jag och tittade in. Han nickade.
- Ja, mamma hjälpte till, hon hjälpte Ryans mamma med maten och typ sånt.
- Var är Ryan?
- I ett rum här någonstanns, han är sjukt nervös! hah.
- Skratta inte, du kommer säkert också gifta dig en dag Bieber!
Han nickade och kollade på mig med en blick som jag inte hade sett innan.
- Vad? frågade jag och log.
Han fortsatte att titta på mig med den blicken.
- Okej nu skrämmer du mig! sa jag efter ett tag.
- Va?! sa han och tittade på mig med hans 'riktiga' blick.
- Haha, kom nu, dom börjar snart!
Jag tog tag i hans hand och drog med han in i kyrkan. Dom Justin sa var det riktigt fint i kyrkan, en massa vita blommor överallt, färgerna gick i vitt och lila.

bra/dåligt?
kommer en elr två delar upp till i denna novellen sen börjar jag på en ny, har skit bra ideér till den!
och jag vet att uppdaten är usel nu, men veckansom kommer kommer bi bättre dör jag är ledig onsdag-torsdag-fredag.lördag-söndag och måndag.
kommentera?
//linnea

Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-28 @ 20:16:12
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan inte vänta tills nästa novell kommer! :)

2011-05-28 @ 21:25:30
Postat av: Julia

Galet bra! :D

2011-05-28 @ 23:35:01
URL: http://juliagarcia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0