The prince of pop del 91

Vi gick till ett mysig caf'e i närheten, det började bli mörkt så det fanns en massa ljus framme. Månen lyste, det var halvmåne nu. Vi satte oss ner på sånna puffar eller vad dom heter.
- Det är något jag måste säga till dig! sa han efter ett tag av tystnad. Jag tittade på han.
- Jag typ, gillar dig!
Jag visste det! tänkte jag. Innan jag hann göra nåt började han sig fram och kysste mig...
Han avbröt kyssen och sa;
- Om du inte kommer till mig senare, sen gick han.
Jag visste inte vad jag skulle göra, var det ett hot? Jag reste mig skakigt upp, tog upp min BlackBerry och slog in Emmys nummer.
- Hej Nelly! det var Ryans röst.
- Kan jag få prata med Emmy? frågadejag vänligt.
- Kanske, ska du krossa min bästa väns hjärta igen?
- Lägg av Ryan! Jag får prata med henne!
han mumlade nåt men efter det hörde jag Emmys röst.
- Nelly!
- Emmy!
- Vad har du på hjärtat?
- Lucas, han... han...
- Du kan säga allt till mig gumman!
Jag nickade, men sen kom jag på att hon inte kunde se det och sa;
- Jagvet! Okej, jag tror att han typ hotade mig...
- Va?! frågade Emmy chockat. Jag var också chockad, liksom sa jag det där precis?
- Erm.... aa, han kysste mig sen sa han ' Om du inte kommer till mig senare' innan han gick. Vad ska det betyda? - Att du absolut INTE ska gå till han! Lova mig det Nelly!
- Okej, jag lovar.
- Bra! Men nu måste jag dra, Ryan hatar när jag pratar med dig...
- Jaha, men vi hörs senare Emmy!
- Ja det gör vi.
Hon la på med ett 'klick'  jag gick medans jag pratade. Så jag var vid mitt hotell nu, precis när jag skulle gå in fick jag ett sms, av Lucas.
" Du går åt fel håll... "
Vad är det med han egentligen? Jag tittade mig omrking, jag såg inte han, jag gick fortare upp till mitt rum. När jag väl kom fram öppnade jag dörren gick in och stängde med en suck. Emily stt på golvet vid tven - förvånad? nej - hon hade lite finare kläder på sig så jag gissar att hon antingen har varit borta eller ska bort.
- Hej Emily, min röst lät lite skakig, hoppas hon inte hörde det.
- Nelly! Vi ska bort på middag, Rihanna ville träffa oss, vi ska ju bara vara här i 4 dagar till, hon gjorde ett ledsen ansiktsuttryck innan hon vände uppmärksmmheten till tven igen.
Jag gick fram till resväskan och drog fram en vit klänning, den passade min hy bra eftersom jag hade blivit riktigt brun här i Spanien.
Jag drog på mig klänningen, lät håret och sminket vara som det va innan, sprutade på lite parfym innan jag gick tillbaka till Emily.
- Klar!
Hon tittade på mig innan hon nickade och reste sig upp.
- Då går vi!
Nu var det jag som nickade.

Yeey, lite längre än vanlit! ;)
tack för alla gulliga kommentarerna!
och är det någon mer än jag som inte gillar Lucas?!
kommentera?
//linnea

Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-15 @ 11:40:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sara

Det måste komma ett till kapitel idag snälla! Dem är så bra :D

2011-05-15 @ 12:07:56
Postat av: Anonym

asbra

2011-05-15 @ 12:25:24
Postat av: jennie

gillar inte lucas

2011-05-15 @ 17:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0