Ett - The beginning

"Hej och välkomna till MTV News! Dagens största nyhet är ju popsensationen Justin Bieber's film! Manuset skrivet och huvudpersonen vald. Alla 'mindre' roller är också klara. Autumn Knight ska vara tjejen som Justin har valt ut till huvudperson. En tjej från Kalifornien i 16 års åldern med mycket basket i bakgrunden.
Vi alla är spända på hur filmen ska vara. Det enda vi vet än så länge är att den kommer innehålla mycket basket. Inspelningen av filmen kommer börja nästa vecka här i L.A!
Så, alla beliebers vi ses igen nästa gång vi har något spännande från Biebervärlden! Jag heter Nathalie Jones och tackar för att ni kollade!"
En vecka kvar. Eller egentligen fem för mig. Alla deltagare skulle komma två dagar tidigare för att få information osv.
Av ett halvår med hårt arbete börjar det riktigt arbetet snart. Det var otroligt att jag hade fått rollen, av alla de hundratals tjejer och killar som hade sökt hade jag fått rollen. Visst, de flesta av tjejerna där sökte bara för att få se självaste Justin Bieber. Men jag, ja jag sökte för det är något jag brinner för. Jag har alltid älskat att stå i centrum. Och sedan basketen, well, pappa och jag har spelat det så länge som jag kan minnas. Och jag är bra! Jag är med i skolans killbasketlag. Spelar basket på all ledig tid jag har. Som nu kommer fyllas med filmtagningar här, filmtagningar där. Men det kommer så vara värt det. I alla fall i slutet. Ni förstår, själv är jag inte ett jättefan av Justin. Han är säkert en bra person. Men jag kan bara inte se något som gör honom så speciell så alla tjejer behöver drägla efter honom.

"Autumn!" Jag kollade bak. Där kom Chris springandes med sin basketboll i handen. Jag var - som vanligt - i parken, där basketplanen låg. Var man än kan hitta basket finns förmodligen jag där.
"Chris!" Han kom fram till mig och kramade om mig. "Vad gör du här idag då?" frågade jag honom när jag hade släppt taget om honom. "Kim sa att du var här, så jag tänkte 'varför inte komma och klå lilla Autumn i basket?'" jag himlade med ögonen. Kim var min mamma. Hon visste, precis som alla andra borde veta att det är här jag är tills man inte kunde se bollen längre. "Du hittade mig!" sa jag och slog ut med armarna, "men du kan inte klå mig!" fortsatte jag med ett flin på läpparna. Han höjde på ögonbrynen, "ska vi slå vad?" frågade han mig. Och, så smart som jag är sa jag snabbt ja innan jag slog med min hand på min vad. "Jag vann!" sa jag stolt tog bollen från hans händer och kastade bollen bakom mig. Jag hörde hur bollen kom in i nätet med ett välbekant ljud. "Okej, det där var fusk!" protesterade Chris och blängde på basketbollen. Jag flinade ännu en gång.
"Skulle vi köra eller blänga på bollen?" frågade jag honom. Han kikade snabbt på mig innan han rusade fram och tog bollen. Skrattandes följde jag efter honom. Han försökte dribbla av mig men jag gjorde en av mina berömda blockningar. Tog bollen och kastade bollen mot korgen medan jag kollade in i Chris ögon. När jag hörde det välbekanta ljudet av att jag hade prickat hånlog jag mot honom.
Spelet fortsatte i några timmar tills det blev mörkt. Svettiga och andfådda började vi gå tillbaka.
"När åker du till L.A?" frågade Chris och puttade lite lätt på mig. Jag log, "på Söndag!". Han såg ut att räkna dagarna i huvudet. Fem dagar var det kvar.
"Men vi ses i skolan imorgon väl?" frågade Chris när vi stod utanför min mammas lägenhet. Hon och pappa hade skilt sig för många år sedan. Pappa bodde i andra sidan av stan. Jag var hos honom varannan helg, han var ju fortfarande min älskade pappa.
"Klart vi gör! Det är väl träning också?" frågade jag. Han nickade, "halv ett. Kom inte sent Coach kommer döda dig! Sommarens viktigaste match är på fredag!" nu var det jag som nickade. Om vi vann matchen på fredag vinner vi hela skiten. Alla lag vi har klått. Alla tårar som har runnit av lycka, allt kommer vara värt det då!
"Vi ses imorgon!" sa jag. Kramade om honom innan jag öppnade dörren och steg in.



Första delen ur min nya novell!
Jag har bestämt mig för att kalla novellen "Slam my way to romance". Just i denna delen var det väldigt mycket med basket. Men det kommer inte vara bara basket. Utan det är bara lite nu i början. För jag vill att ni ska komma in i den på det bästa sättet! :)
(Jag skrev denna delen den 10 November 2011 så jag är säker på att ni kommer få många tidsinställda delar nu när jag är iväg!)
Men, nu vill jag veta vad
alla tyckte om den första delen! Och tycker ni jag ska ha med bilder? Typ så som jag har haft innan? Eller Ska jag skita i det? Och ska jag bestämma hur Autumn ser ut? Alltså vilken kändis hon ser ut som? Ja ni vet hur jag har gjort innan. Eller vill ni har er egen bild av henne? Jag vet i alla fall hur jag ser henne, vilken kändis jag ser henne som.



Postat av: klara

as bra!!! Men berätta vilken kändis och ha med bilder!! :)

2011-11-25 @ 21:38:48
Postat av: Melina

Grymt :)

2011-11-25 @ 21:43:53
Postat av: elena

jag vill vet hur du ser henne och se om jag ser henne som du ser henne :D super bra början

2011-11-25 @ 22:12:45
Postat av: carro

2011-11-25 @ 22:32:55
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYMT BRA BÖRJAN Linnéa!! <3 Visa hur du ser henne och sen kan man ju se;) hoppas du fatta.. x)

2011-11-25 @ 22:47:05
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Cherry

Den här novellen kommer att bli awesome :D ♥♥♥

2011-11-25 @ 22:55:47
Postat av: Carro

tryckte fel innan, skulle kommentera från mobilen, men det blev fel... så det få bli via datorn nu.



Denna delen var bra.. nu kommer jag följa dig.. om jag inteh ar för mycket i skolan ;)



Kram, du får ha det så bra i NY. Hälsa the king <3 pöss på daj <3

2011-11-25 @ 23:51:16
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt!

2011-11-26 @ 00:37:37
Postat av: dolly

hej ner kommer jag med mitt namn e dolly <333333333333333333 eeeeeeeeeeeeeeeeeepppppppp pepad lycka till i NY <33333333333333 elskar borjand

2011-11-26 @ 08:46:22
Postat av: Ida

Skiiiiit bra! :)

2011-11-26 @ 10:40:03
URL: http://amahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0