¦Popstar ¦ chapter 3 ¦

Detta har hänt:
"Men, hon var snygg, jag hade tråkigt. Det bara hände!" han slog ut med händerna och jag kollade upp på honom igen. Hans blås ögon kollade ner på mina. Med en handrörelse drog han igenom sin hand genom sitt bruna, ganska långa, hår.
Han suckade lite innan han sa att vi var tvungna att gå till vår sista lektion för dagen. Jag nickade med en lätt suck.

"The sky is falling, my heart is breaking. What did I do to deserve this?"
Jag tog den sista tonen och log stolt mot Lindsey som klappade och log stort mot mig.
Känslan av att ha spelat in ännu en låt var fantastisk. Detta var något jag aldrig kommer ångra att jag tog ett beslut som detta. Oavsett alla komplikationer.
"Jättebra Vegas! Men du måste nog dra nu, skolan väntar för Vanessa." sa Lindsey och blinkade mot mig. Jag suckade men nickade.

"Så, 7x + z + 9y =....?" frågade Mr. Stewart, vår absolut tråkigaste lärare.
Jag gäspade och kollade ut på klassen. Heath, skolans populära kille, satt i mitten och skickade lappar till Olivia, skolans populära tjej. Det var ju som smort att de två skulle bli tillsammans, populär + populär = perfekt matchning. Det är kanske det Stewart behöver lära ut och inte vad en massa bokstäver och siffror blir tillsammans.
Efter vad som kändes som flera timmar av tjat från läraren ringde det äntligen ut. Ljudet av stolar som skrapades i marken och röster som pratade överröstade allt annat. Taylor kom genast fram vid min sida, jag log mot honom innan vi både fick ut från klassrummet.
"Vad ska du göra på Lördag?" frågade Taylor mig på väg till våra skåp. Jag bet mig i läppen, den dagen skulle Vegas uppträda i New Jeresy för ett par skolbarn.
"Jag ska till New Jeresy, uppträda på en skola." svarade jag med en suck. Jag kunde se hur han nickade, lika mycket som jag älskar att vara Vegas, kan det ändå vara jobbigt ibland. Att inte kunna umgås med mina vänner, speciellt Taylor, på alla de ställena som jag hade önskat att jag kunde det. Men jag kan inte. För jag vill skydda dem för att inte bli förföljda av papparatsis, och skydda dem från min hemlighet.

"Jag går till Central park, mamma!" ropade jag några få sekunder innan jag smällde igen dörren efter mig. Det var onsdag, vilket betydde att jag, Taylor, Pearl, Fly och oturligt nog Heath. Jag hade inte precis nog emot Heath, men det var bara det att han var en helt annan person utanför skolan som inuti skolan.

Promenaden till Central Park var inte så lång, några kvarter bara.
Väl framme kollade jag mig omkring i den enorma parken. Gräset var grönt, fåglarna sjöng och par gick omkring lite här och där.
En bit fram, vid fontänen som fanns här, stod alla. Jag gick fram till dem. Heath såg jag först, han sa något till de andra och dem vände sig om.
"Och här är hon! Helt fräsch!" sa Taylor och kramade om mig. Jag himlade med ögonen. "Jag duschade bara..." svarade jag honom innan jag kramade om de andra.
"Vilken tur att du duschade, det behövdes nog." sa Taylor. Alla brast ut i skratt, jag himlade med ögonen.
"Man måste ju göra det ibland.." sa jag helt seriöst. "Men det kanske inte du vet...?" fortsatte jag och satte ett finger på Taylors bröstkorg. Han himlade med ögonen, ett leende spred sig på ni läppar.
Jag backade undan från honom medan jag la mitt hår bakom örat.


"Ska vi göra detta, eller bara stå här och hålla på?" frågade Pearl uttråkat efter några minuter.
"Vi ska göra det!" svarade jag henne med ett leende. Hon log mot mig. Det vi skulle vara va att gå till ett avlägset cafe i närheten. Vi gick dit var onsdag, och har gjort det rätt länge nu faktiskt.

"Så, när jag sa till henne att jag bad om ursäkt, kollade hon bara surt på mig oh gick där ifrån!" sa Taylor och slog ut med armarna. Jag skakade lätt på huvudet och drack ur min nypressade apelsin drickan.
"Taylor, erkänn, du blev ägd! Av en tjej." Fly flinade mot honom och puttade han i sidan. Han himlade med ögonen och skakade på huvudet.
Deras babbel om denna tjejen gjorde mig uttråkad, så istället för att sitta och låtsas att lyssna, satt jag och kollade ut genom fönstret.

En timme senare var vi på väg genom Cantral Park igen, det började bli lite mörkare. Men inte mycket, eftersom det var Agusti var det fortfarande varmt och ljust på kvällarna. Så man får njuta så länge som det håller. Jag tror nog att sommaren är min favoritårstid. Jag älskar att kunna bada, äta glass och gå på fest sent på kvällarna med vännerna. Fast jag måste göra annat också. Som att gå på Nickelodeons gala, jag tycker alltid att den är lika rolig! Eller att uppträda på någon strand i Nord Amerika.

Mitt i mitt tänkande kollade jag från Fly's ansikte till att få se Bieber killen. "Ni kan gå i förväg, jag kommer." sa jag fortfarande med blicken på honom. De nickade, lite frånvarande, och fortsatte att gå.
Jag kom närmare honom och såg att han satt med en till kille, killen bar en svart tröja och matchande keps. Bieber killen hade avklippta jeans och en grå luvtröja. Han hade också en keps. Han stoppade ner en av sina händer i en Pringels förpackning. Jag log för mig själv och gick med bestämmda steg fram till dem.

Tumblr_lyq2tzv2gv1qfqtjyo1_500_large


Fortsättning följer... ;)
Hope yall like! Lite längre del kanske?
Ännu en gång, tack för alla kommentarer! Ni fattar inte hur mycket det gör för mig, men jag vågar fortfarande inte killa på statestiken, jag vill inte... *snyft*
I alla fall, imorgon kanske det inte kommer en del. Jag går först i skolan, sedan åker jag dirket från skolan till lund för att gå på någon kurs. Men vi får se! Om det kommer någon kommer den vid halv 9 tiden på kvällen.

Ni klarar 10...


Postat av: Becka

Bra!

2012-02-01 @ 19:28:37
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2012-02-01 @ 19:38:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Felizia

Superbra!:D

2012-02-01 @ 19:52:33
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Carro

Nu vill jag har mer.... och du kan inte bara sluta så att skriva ..... :( <3

2012-02-01 @ 20:17:28
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jättebra

2012-02-01 @ 21:16:09
URL: http://becove.blogg.se/
Postat av: Thi

BRA!! :D

2012-02-01 @ 21:32:47
Postat av: Melina

Asbra'

2012-02-01 @ 21:32:50
Postat av: Johanna

Men allvarligt Linnea!!! Hur f*n skriver du?!!



Jo, det kan jag få lov att berätta! Som en gudinna!!! <3 Bara älskar din novell!! Meeeeer

2012-02-01 @ 22:32:41
URL: http://novellsofjohanna.blogg.se/
Postat av: Henny

Jätte bra! Och det är as skönt att du gar sådär "detta har hänt" i början!:))

2012-02-01 @ 22:34:43
Postat av: Cherry

Omg, så bra skrivet :)) <3

2012-02-02 @ 16:01:07
Postat av: Julia

Sjuuukt bra! :D

2012-02-02 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0