Trettiosju - Lila mattan

"Om en timme börjar den sista intervjun, vi kanske ska dra?" frågade jag osäkert och kollade ner i min mobil. Klockan stod på 17:34, vi hade suttit på detta cafeét i cirka två, kanske tre, timmar och bara pratat och haft kul.

Man kunde verkligen känna att vi snart skulle presentera filmen för första gången någonsinn. På något sätt är det läskigt som fan, fast på ett annat sätt kan jag inte vänta tills allt börjar.

Stämmningen när vi alla sa god natt till varandra på Fredagskvällen var nervös, glad och ännu mer nervös. Men jag tror att alla är glada över att allt är klart.
Själv hade jag känt mig riktigt spänd över allt, bara kännslan av att allt hårda arbete man hade gjort äntligen var över. Eller man kan inte säga äntligen, för det har varit riktigt kul att spela in. Och jag vet inte riktigt om jag kan åka hem. Om jag kan gå i skolan precis som om allt var som det brukade, eller komma hem var dag och mamma inte var där utan pappa istället. Det kommer vli jobbigt i början, men sedan blir det nog bra. Så länge jag har Justin vid min sida, så kan jag klara allt!

"Autumn, är du klar?" Scooter kollade stressat på mig och jag nickade mot honom. Han gjorde tummen upp mot mig innan han gick iväg. Jag vände blicken mot den enorma spegeln framför mig. Jag puffade till håret lite innan jag kollade till vänster.

Tumblr_loegpxtbvg1qbd64ho1_500_large

"Justin?! Vad gör du här? Ska du inte på någon typ intervju eller fixas inför lila mattan?" frågade jag glatt. Han skrattade lågt åt mig och kramade om mig. Jag log mot hans axel innan jag snabbt släppte taget om han och vände mig mot spegeln igen. Han gick inte förstöra min outfit. Stylisten skulle bokstavligt talat döda mig! Han var en sådan bortskämmd brat som tror han är bäst för att han jobbar i Hollywood.
Jag hörde hur Justin skrattade bakom mig och kände hur två par armar la sig runt min midja. Justin huvud låg på min axel och jag log för mig själv. Man kan inte vara mycket lyckligare än vad jag är just nu. Fast allt stress som var omkring. All press man hade på sig, för att allt skulle bli perfekt.
Men Scooter hade sagt till oss alla att bara ha kul och slappna av, annars kommer alt bli ett helvete om man försöker för mycket så allt bli överdrivet. Man ska ha kul.
'
1 timme senare satt jag, Lucas, Dolly, Jasmine, Justin, Scooter och Usher - ja, jag freakde lite där - i en limousine på väg till lila mattan. Där vi skulle ta bilder med pressen. Alla skulle gå enskillt för att intervjuas av olika tidningar och bara mingla med alla andra kändisar som kom dit för att få se på premieren.
"Jag är nervös!" sa Dolly för femtioelfte gången. En suck slank ur mig. Jag kollade på Dolly i ögonvrån. Hon såg verkligen nervös ut. Hennes hy var blekare än vad den ska vara och hon såg ut att skaka. Stckars henne, hon som inte brukar vara den nervös typen!
"Och allt är tack vare dig Justin!" fortsatte hon och kollade på mitt och Justins håll. Jag kollade på honom, ett leende kom upp på hans läppar och Dolly himmlade med ögonen. Jag kollade frågande på dem och Justin lutade sig fram och viskade i mitt öra: "Du vet Jessie J? Dolly tjatar i alla fall på mig om att träffa henne. Så jag frågade henne om hon ville komma till premieren. Vilket hon ville." Han rykte på axlarna och jag flinade lite mog Dolly.
"Du klarar det nog! Du dog ju inte när du såg Justin!" skojade Scooter och alla brast ut i skratt.
"Justin du går ut först! Vi stannar här ett tag, när du rör dig vidare skickar jag ut en efter en!" sa Scooter när vi hade gått ur limousinen och nu stod i början av lila mattan bakom kulliserna.
Justin nickade och tog handen genom sitt hår, han kollade på mig och mummlade "Jag älskar dig" mot mig innan han vände mig sig och rätade till sin kavaj innan han riktade stegen ut på mattan.
'
Tumblr_lgdbhsf5by1qfkei4o1_500_large
'
"Din tur Autumn!" sa Scooter och la en arm på min axel. "Det kommer gå bra! Bara le och se anmällt lycklig ut!" sa han uppmuntrande. Jag nickade skeptiskt och kände hur nervositeten växa i mig.

Inte sista delen, den kommer förmodligen imorgon!
Snälla kommentera !! Jag vågar inte gå in på statestiken, så ni får se till att kommentera så jag vet att jag har kvar några läsare i alla fall !
Jag.Älskar. Er.!

Postat av: Johanna

MER MER d:

2012-01-28 @ 21:18:08
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Emelie

Super bra!

2012-01-28 @ 21:21:05
Postat av: Melina

Skit bra!

2012-01-28 @ 23:21:56
Postat av: JUSTIN DREW BIEBER <3

Du skulle gärna få kunna bli min lilla slav när det gäller att skriva texter i skolan. Du har MVG klass!! <3

2012-01-29 @ 00:06:27
Postat av: Sandra

Grymt bra :D

2012-01-29 @ 11:44:47
URL: http://kkrazyguurl.blogg.se/
Postat av: Thi

Du skriver UNDERBART!



LÄNGTAR OCH LÄNGTAR NÄSTA! <3

2012-01-29 @ 16:33:21
Postat av: Anonym

Grymmmmt<3

2012-01-29 @ 16:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0