Trettoitre - Three more...

"Vad gör du?" frågade Justin och kollade ner på mobilen. Jag log lite innan jag sa: "Jag måste ju ringa mamma!" sa jag som om det vore självklart. Justin stelnade till och det var då jag kom på. Hon fanns inte längre. Mitt leende krympte och jag la ner mobilen i knät. Justin tog tag i min hand och tog under min haka med sin andra hand. Han gjorde så min blick mötte hans. Han kollade orolig på mig och jag försökte mig på ett litet leende.


Två veckor senare:

Jag kollade mig själv i spegeln och log åt spegelbilden, den rosa och silvriga klänningen satt perfekt på mig och mitt blonda långa hår var plattat. Sminkningen var naturell.
Jag hörde hur det knackade på dörren och gick fort ner för trappan. Jag höll upp klänningen så jag inte skulle trampa på den. Mamma stod och pratade med Justin, Justins blick mötte min och hans leende på läpparna blev bredare.
"Vad vacker du är!" sa han och gick fram tre steg så vi stod närmare varandra. Jag log mot honom och han pussade mig på kinden.
"Ni måste gå nu! Så ni inte missar balen!" sa mamma och log mot mig. Jag nickade och tog på mig de silvriga klockskorna jag hade köpt igår. Jag kramade om mamma innan jag och Justin gick hand i hand till limousinen som stod på gatan.

Tumblr_lg5ok1lvsk1qbjokwo1_500_large
The pink and silver dress... ♥

När vi hade nått limousinen skrek Scooter bryt och alla applåderade. Jag skrattade till och kände lyckan sprida sig i kroppen. Vi hade tre scener kvar att spela in, sen var hela filmen kvar.

"Du var riktigt duktig!" sa Justin och kysste mig. Jag log mot hans läppar. "Du var inte så dum du heller." svarade jag därefter.

"Kan alla samlas i receptionen om fem? //Scooter." smset kom två timmar efter inspelningen av klänningsscenen. Jag hoppade ur sängen och slängde på mig ett par byxor och tog en av de nya tröjorna jag hade köpt. Jag hann inte riktigt se vad jag tog på mig, för fem minuter går rätt fort.
Fyra minuter senare stod jag i receptionen med alla andra som har spelat in. Jag drog en lättad suck och kollade mig omkring. Jag såg att Justin kom närmare med ett stort leende på läpparna.
"Varför så glad?" frågade jag när han stod några centimeter från mig. Han la sina armar runt min midja och viskade i mitt öra: "Du har mig på dig!" sa han och pussade mig på kinden. Jag kollade ner på min tröja och kände hur jag blev lite generad. Mycket riktigt, jag hade en svart tröja med Justins ansikte på, och med texten, Never say never.

"... så, alla förstår att nästa vecka kommer vi ha fullt upp! På måndagen ska alla plåtas, på Tisdag har vi två olika intervjuer att gå på, på Onsdag ska alla fixa sin outfit till premiären, på Torsdagen har vi en tidningsintervju och ännu en plåtning på kvällen, Fredagen kommer gå till att vi planerar och över allt till Lördagen. På Lördagen kommer premiären att vara och på Söndagen kommer vi att ha både en tidningsintervju till och en plåtning." Scooter kollade på oss alla och vi nickade. Nästa vecka skulle bli stressig, men rolig.

"Nämnde jag att vi kommer åka till Hollywood på Lördag?" sa Scooter och alla skrek. Ingen visste, eller ingen förrutom jag och Justin, att vi skulle till Hollywood.


Hope yall like.
Snälla kommentera! :)


Postat av: Melina

Asbra!

2012-01-18 @ 21:11:52
Postat av: Thi

as Grymt skrivet!



Du gör det bara med spännande. :D

2012-01-18 @ 21:39:46
Postat av: Anonym

mer :D §

2012-01-18 @ 22:03:29
Postat av: ellen

skiiit bra! mer!

2012-01-19 @ 07:10:07
URL: http://ellennell.devote.se
Postat av: Felizia

Grymt! :D

2012-01-19 @ 16:53:50
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0