¦Popstar ¦ chapter 31 ¦

Detta har hänt:
"Ska vi hem till dig, eller till mig?" frågade hon när jag inte sa något. Pearl hade aldrig varit hos mig. Jag ville inte ta hem något, min lägnhet var ju rätt fin. Vanessa var inte den tjejen som bodde i en lyxig lägenhet med utsikt över New York.
"Till mig, jag bor tre kvarter från Times Square så det är itne så långt", sa jag med hes röst. Pearl nickade med ett försicktigt leende på läpparna.

"En gång är ingen gång, två gånger är en ovana." Jag har alltid fått höra det ordspråket från min mamma. Mamma har alltid funnits här för mig. Hon har alltid varit den personen som stod vid min sida vad som än hände. Hon fanns hos mig när jag blev Vegas, hon fanns hos mig när jag blev kär för första gången. Hon fanns hos mig när min pappa inte var här.

Historien med min pappa var egentligen enkel. Mamma blev med barn med mig när hon var 20 år. Min pappa var då 23, alltså var han tre år äldre än mamma. Pappa hade funnit i mitt och mammas liv till jag blev 6 år. Men han hade egentligen aldrig varit där för mig. När jag ville ha något var det mamma som fixade det till mig. När jag ville till någon kompis var det mamma som skjutsade mig. När jag ville ha en kram var den mamma jag fick gå till.
Året då jag var sex fick pappa nog. Han lämnade oss. Han hade skrivit en lapp där det hade stått att han var trött på oss, att han inte ville ha något med oss att göra. Han hade till och med hittat en ny tjej. Den tjejen hade en fått på smällen, så nu hade jag antagligen en halv syster eller bror. Vilket skrämmer mig lite. Jag vill inte ha mitt kött och blod min pappas barn. Ingen förkänar det. Men jag undrar ändå om han var likadan mot det barnet som mot mig. Eller om han ville ha det barnet, men inte mig.
I början hade han skickat en bunt med pengar till mig på min födelsedag. Jag förstod aldrig varför han skickade pengar till mig med aldrig sa något till mig eller ville ha något med mig att göra. Men nu har jag förstått det. Mamma hade skickat pengarna till mig, men gjort det så det såg ut som om pappa hade skickat det.

Och nu, nu när jag är 17 år kommer mannen som jag kallar min far, pappa, in i lägenheten som inte var hans hem. Han hade bett om min förlåtelse. Han ville ta tillbaka det som han hade gjort för 11 år sedan. Han ville ta tillbaka det som någon gång hade varit en stor fet lögn för honom.
"Men jag älskar ju dig..." hade han sagt. Jag hade skakat på huvudet och tänkt till. Innan allt som har hänt mig under de senaste månaderna hade pappa inte ens sagt hej till mig, eller kollat på mig. Jag visste inte ens att han visste att jag bodde i New York. Men nu, när jag är med i nästan varenda tidning. Med eller utan Justin Bieber. Nu kollar han upp mig, ser om jag fortfarnade älskar honom. Men jag undrar om jag någonsin har älskat pappa. Eller om det bara var som ett tvång för mig att känna något för honom?
"Är du säker på att du älskar mig, eller det faktumet att jag är känd?" hade jag frågat hårt. Han hade kolalt kallt på mig. När han inte svarade visste jag säkert varför han var här. Han ville ha min kändhet. Han ville vara något. Men i mina ögon kommer han aldrig att vara någon, bara ett dåligt minne som jag aldrig vill ändra om till något bra.

När pappa hade åkt hade jag brytit ihop. Alla kännslor i mig hade fårsat över. Jag hade inte ekunnat stoppa det.



När jag nu sitter och smsar med Justin känns allt mycket bättre. Efter att ha fått ur sig allt till både mamma, Justin och Pearl kändes mitt hjärta lättare och klumpen i magen inte lika stor.

"Om tre veckor kommer jag till New York. Om fyra veckor åker du. Du är inte rättvist! Jag vill vara med dig hela tiden. Jag vill vara vid din sida nu när allt drama med din pappa har hänt. Inte här i Mexico i en turnébuss. ♥"

Fast den lilla klumpen i magen nådde ett stort leende mina läppar. Fast de meningarna betyde mer för mig än vad de tror.

"Du har det nog bra där du är. Ja, min turné börjar snart. Synd att du inte kan följa med! ♥"

Efter några sekunder kom svaret:

"Det kanske jag kan... ♥"


Jag hoppas att denna delen blev lite längre än vad jag har skrivit de senaste dagarna. Imorgon har jag hemstudiedag så jag kommer vara hemma från skolan. Jag ska försöka skriva två delar imorgon. Men vi får se hut mcyket jag hinner och så kanske jag ska se på fotboll, min syrra har ju börjat spela! :)

5 kommentarer!

Puss.

Postat av: Johanna

dgjgbdfvkj!!!

SPEACHLESS!!

UNDERBART LINNEA!!

:D :) :D :) :D :) <3

2012-03-20 @ 21:40:33
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-03-20 @ 21:44:24
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYMT :D

2012-03-20 @ 21:53:04
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0