| Chapter 3 | From poor 2 successful ♥ |

Fredrika hade nu fått ledigt av sin skola i dessa nio månaderna vi skulle åka iväg. Det var bara två ynka veckor kvar tills vi skulle hoppa på det dära planet och åka härifrån. Jag var rätt spännd. Det var ju min första gång att åka där högt uppe.

*

"Becca, vill du följa med och shoppa?" Fredrika satte sig brevid mig på parkbänken. Jag skakade på huvudet, "Jag har inga pengar." Hon la huvudet på sne och såg ut på att tänka på något. "Jag bjuder!" sa hon sedan.
Jag skakade på huvudet "Nej!" hon låtasdes inte höra mig utan tog tag i min handled och började gå mot affärerna.
Hon drog med mig in på Republic, H&M och så många andra affärer.





"Becca?" jag kollade bak och såg Julia komma springandes mot mig. "Julia!" vi omfamnade varande i en kram.
"Jag kommer sakna dig!" viskade hon i mitt öra. Jag skulle åka i morgon. Tiden hade gått riktigt snabbt!
"Jag kommer sakna dig mer Julia!"
"Nej, det tror jag inte!"
Vi släppte taget om varandra. Sedan gick vi till våran favorit plats. Den platsen var på en bro i parken. Under bron gick det såklart vatten, som en liten sjö. Det började bli mörkt. Månen och stjärnorna lös starkt på himmlen.
"Becca, du måste lova mig en sak!" Julia kollade allvarligt på mig. "Vad?" frågade jag oroligt.
"Om Justin Bieber blir en av dina lärare, ta en autograf till mig? Och skicka den med posten? Snälla?!"
Jag skrattade åt henne, "Visst, det är klart jag kan göra!"



"Can you give me Justin Bieber´s autograpf?"

"Hejdå mamma!" sa Fredrika och kramade sin mamma för hundrade gången.
"Hejdå gumman, ha det så bra! Och glöm inte att ringa någon gång så vi vet vad som händer med er två!"
"Nej det ska jag inte! Vi ses om nio månader!"
Hon släppte taget, tog sin resväska och gick bort till mig. Vi checkade in våra väskor. Hon hade en stor blå, medans jag bara hade en vit sprotbag.

*

"Mitt namn är Mickaela och jag kommer vara en av era ledare under dessa månaderna. Vi ska ta taxi här ifrån flygplatsen till själva lägret. Så om ni prara ihop er tre och tre och kommer sedan till mig så kan vi åka här ifrån!"
Vi hade kommit fram till San Francisco.
"Becca! Kom här!" Fredrika kallade på mig. Jag kollade upp och såg henne stå där med en annan tjej. Jag gick självsäkert fram till dom. Jag var inte så blyg av mig. Jag älskade att få nya vänner - fast det fick jag ju inte så ofta, men när jag väl fick det så - .
"Becca, detta är Caroline. Caroline, detta är Becca."
"Hej!" sa jag och log mot henne.
"Hej!" svarade hon.
"Det är väl okej om vi tre åker samma taxi?" frågade Fredrika. Både jag och Caroline nickade. Vi gick till Mickaela.
"Hej tjejer, vad heter ni?"
Vi sa våra namn, hon kryssade av oss på någon lista innan hon sa att vi kunde gå och ta en taxi till en viss adress.


Taxi!

Det tog ungefär trettio minuter för oss att komma till lägret. Lägret la i skogen, rätt öde. Men det var väl okej? Vi hoppade ur taxin. Betalade och tog våra väskor innan vi började gå mot ingången. Där fanns en skylt där det stod "Lägret" och en pil rakt fram, sedan en pil till höger där det stod "Läger eld."
Vi gick in genom grindarna.
"Är det bara jag? Eller känns det inte som att våra liv kommer förändras här?" frågade Caroline oss. Jag tänkte efter innan jag svarad "Jo, det gör det faktist!"


Vad tycker ni änsålänge?
Jag tål kritik! :)
Och en till tjej har kommit in nu , Caroline!
Ska jag typ skriva "| Chapter 3 | From poor 2 successful ♥ | Hello San Francisco |" istället för bara "| Chapter 3 | From poor 2 successful ♥ |" ? Ni bestämmer! :)
Om jag har skrivlust så kommer kanske del 4 också upp idag. Vi får se!
Kommentera för mer! :D <3

Postat av: JadoreOneDirection

kolla gärna in våran ny startade novellblogg om One Direction och glöm inte att kommentera ;)

2011-08-05 @ 20:03:24
URL: http://jadoreonedirection.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jätte BRA Nea!! Du ääger!!!

Skriv du som du känner för, som en rubrik ;)

2011-08-05 @ 20:32:06
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Anonym

lika grym som vanligt!! :)

2011-08-05 @ 21:05:54
Postat av: Julia G

AWESOME! Som alltid :D ang rubriken, ha det som du känner för, men det blir kanske lite för långt om du tar typ ''Hello san francisco'' m.m

Just sayin'

2011-08-05 @ 21:21:28
Postat av: Thi

AWESOME!



Ta rubriken som du känner för själv?!



När kommer jag vara med?

kommer jag vara en elak tjej som typ camp rock? '

Love this blogg. <3<3<3<3

2011-08-06 @ 00:20:01
Postat av: carro

Jätte bra del.....jag är äntligen med :) .....om det nu är jag :)



Tack bästa du <3

2011-08-07 @ 00:19:41
URL: http://nybf.blogg
Postat av: Majken

Vart har du gjort hedaern?

2012-01-23 @ 18:41:34
URL: http://megamajken.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0