| Chapter 5 | From poor 2 successful ♥ |

"...Justin Bieber!"
Om man tyckte att det var högt skrik innan var det ingen gemfört med vad det var nu. Tjejerna - och då menar jag ALLA tjejer - skrek och hoppade på sin plats. Eller ja jag stod mest som i chock.
"Detta måste vara omöjligt!" sa jag till Fredrika.
"'It's impossible.' said pride. 'It's risky.' said experience. 'It's pointless.' said reason. Give it a try.' whispered the heart." sa hon och flinade mot mig.
"Du och dina quotes!" sa jag och knuffade henne lätt. Sedan kollade jag och upp mötte ett par hasselbruna ögon. Justin Bieber kollade in i mina ögon, rätt coolt!


Justin Bieber looked in to my eyes, pretty cool!

"Nu när alla är här, så kan vi gå igenom några regler. 1. Ni får inte gå här..."
Jag slutade lyssna, det var ju inte precis så att jag skulle bryta några av dom reglerna. Liksom, vem skulle vela vara med en fattig hemlös? Inte för att någon annan än Fredrika vet om det här.
"... Nu kan ni gå tillbaka till era stugor! Och för er som inte har era scheman rekomenderar jag att ni hämtar dom nu." var det sista Linnea sa.
Alla artister som hade kommit gick iväg tillsammans, et va ett par som följde efter dom. Att dom aldrig kan lämna dom ifred.

*

"Suck, imorgon ska jag upp klockan åtta för jag har lektion nio..." suckade Caitlin. Jag kollade på mitt schema. '08:10-09:30 Dans'
"Jag ska dansa, från tio över åtta till halv tio!" sa jag. Rätt glad ändå, jag gillade att dansa.
"Vem ska du ha som lärare i dans?" frågade Caitlin mig. Jag kollade på mitt schema igen. 'Lärare, Usher.
"Usher." svarade jag.
"Jag ska sjunga, med Nick Jonas!" utbrast Fredrika.
"Coolt!" sa jag och flinade mot henne.



"Okej, ta höger fot bakom dig och dra den som en halvcrikel!" sa Usher och gjorde det han precis sa.
Vi 10 stycken som var här gjorde samma sak. Sedan sa han åt oss att ta ett steg åt höger och sen snurra.
"Bra! Nu tar vi om det från början! tre... två... ett!" Och så började musiken igen. När musiken startade gjorde jag dom dansstegen vi hade lärt oss under dessa sextio minuterna. Usher var riktigt duktig på att dansa. Musiken slutade och Usher klappade sina händer.
"Bra gjort alla! Nu kan sluta nu!"
Jag gick till omklädningsrummet som la i samma byggnad fast i ett annat rum. Jag tog en snabb dusch innan jag tog på mig ett par svarta shorts med mönster på, en t-shirt som gick ner för ena axlen och ett halsband. Tack Fredrika!


"Thank you Fredrika!"

Jag gick tillbaka på samma väg som jag gick hit. Precis när jag skulle öppna dörren till där vi hade lektion precis. Jag hörde låten "Only Girl" av Rihanna spelas. 
Någon var där inne...
Jag öppnade dörren lite så jag kunde se in, och där inne var ingen annan är Justin Bieber. Han stod där och gjorde någon sorts dans. Dougie?
Helt plötsligt stannade musiken och han vände sig mot mig.
"Hej!" sa han och började gå mot mig. 
"Erm, hej?" svarade jag osäkert och öppnade dörren helt. "Jag skulle bara gå till nästa lektion..." fortsatte jag.
"Okej, coolt! Vad ska du ha?"
"Erm, jag ska..." Jag tog upp mitt schema ur väskan jag också hade fått av Fredrika.
"Sjunga!" sa jag sedan.
"Sjunga? Vart?" Jag kollade på mitt schema igen.
"I stuga... sex!"
"Då ska du sjunga med mig!" han flashade mig med ett leénde. Jag nickade.
"Ska vi gå eller? Vi börja ju ändå snart!" Jag kollade upp på klockan som var på ena sidan av väggen, 10:00. Lektionen börjar om fem minuter.
"Visst!" svarade jag och rykte på axlarna. Vi gick ut ifrån lokalen och kom ut på vägen. Alla som var här bytte nog lektioner ungefär nu. 
"Så... Vad heter du?" frågade han när vi började gå mit stugan. 
"Rebecca, men kalla mig Becca!" svarade jag medans jag kollade mig omkring. Här var så vakert
"Det är denna stugan!" sa Jústin och pekade på en stuga lite längre fram. Jag nickade och riktide mina steg dit.  


Såå, ni fick ni del 5 också! Tack för alla kommentarerna! :D
Nu har JB också kommit in i biden! Oh YEAH!
Kommentera för mer! ♥

Postat av: Thi

AWESOME!



LÄNGTAR REDAN TILL NÄSTA KAPITEL.



När kommer jag in i novellen???? Undrar bara. <3<3<3<3

2011-08-06 @ 23:42:08
Postat av: GabbiCoolingen

bra skrivet =)

2011-08-07 @ 00:54:13
Postat av: Johanna

Asså Linnéa! Det där var inte bra!! De där var guddomligt!!! Super jätte BRA!! <3 <3

2011-08-07 @ 05:44:53
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Julia G

SÅÅÅ BRAA! Hoppas det blir lite lOoOoOve mellan dem nu, tehee ;)

2011-08-07 @ 10:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0