|Chapter 8 | From poor 2 successful ♥ |

"Becca, kan jag få prata med dig?" frågade han mig och log nervöst.
"Erm, visst!" svarade jag. Fredrika kollade menande på mig, sedan sparkade hon till mitt ben så jag reste mig. Justin började gå så jag följde efter han.
"Lycka till!" viskade Fredrika när jag gick förbi henne. Jag lipade mot henne och fortsatte gå. Justin hade gått ut ifrån matsalen, han fortsatte gå mot skogen.
En bit in i skogen stannade han och vände sig om mot mig. Jag gick fram till han så det var ungefär två meter mellan oss. 
"Så, var det något speciellt du ville?" frågade jag efter ett tags tystnad.

-Justin´s perspektiv-

Jag vill fråga henne, men tänk så skulle hon säga nej? Gud vad pinsammt det skulle vara! Och det är ju rätt stor säkerhet att hon kommer säga nej för vi har bara träffats några gånger! Och liksom vi kom hit för tre dagar sen...
'Onej, nu kollar hon konstigt på mig, kanske dags att säga något?' tänkte jag.
"Erm, ja jo!" började jag och tog ett djupt andetag "Det ska vara en juldans här, ja på Julafton för att fira den. Och om du inte ska gå med någon annan eller så... så kanske du vill gå med mig?" hon kollade fundersammt på mig.
"Som kompis då!" la jag snabbt till.
Hon drog sin hand genom hårt och log tveksammt mot mig.



"Visst, som vänner kan vi vill det." svarade hon sedan.
Jag log stort med henne, hon sa ja!

-Becca´s perspektiv-

Justin var så gullig när han såg så nervös ut!
Och när han hade frågat om jag ville bli hans dejt? Till juldansen såg han ännu mer nerövs ut. Jag kunde inget annat än att svara 'Ja' plus, det skulle säkert bli riktigt kul med han!

*

"Så? Vad ville Justin?" frågade Fredrika. Alla lektionerna var slut och vi la i våran stuga och slappade.
"Han frågade mig om jag ville gå på juldansen med han, som vänner då!" sa jag med en leénde på läpparna.
Fredrika kollade på mig med öppen mun.



"Haha, slut glo!" skrattade jag och slängde ett par strumpor på henne. Hon vaknade ur sin trans och tog upp strumperna jag hade kastat på henne. Hon kastade dom tillbaka på mig innan hon sa:
"Han gjorde vad?!"
Jag suckade, "Han frågade om jag ville gå på juldansen med han."
Hon hann inte svara för Caitlin stampade in.
"Oh, hej tjejer!" svarade hon och log mot oss.
"Hejhej!" svarade vi i kör.
"Justin har bjudit med Becca på juldansen!" halvskrek sedan Fredrika. Caitlin kollade storögt på mig. Och jag himmlade med ögonen.
"Vad är det för stor sak av det? Vi ska ju bara gå som vänner!" sa jag drygt och la mig ner på rygg i sängen.
"Okej, det är något ni måste veta!" sa Caitlin försiktigt. Jag vände mig om så jag la på mage och kollade på henne.
"Prata på!" sa Fredrika med ett stort smile på läpparna.
"När jag var mindre kanske för tre, fyra år sedan var jag och Justin... tillsammans!" hon kollade ner i marken.
Fredrika skrattade, "Ja, det vet vi redan!" sa hon och log lite till Caitlin.
"Vet ni?" frågade hon chockat.
"Ja!" började jag "Min bästis Julia är ett stort fan av Justin, så men har hört ditt namn några gånger!" fortsatte jag. Då kom jag på att jag skulle ta en autograf till henne, det får jag inte glömma! Caitlin log tacksammt mot oss.


"Caitlin smiled to us"

"Har ni träffat Ryan och Chaz?" frågade Caitlin helt plötsligt.
"Nej?" svarade jag osäkert.
"Okej, dom kommer typ idag har jag för mig. Dom ska vara här i några dagar för att träffa Justin i alla fall!"
"Coolt!" sa Fredrika från sitt skriv block. Jag gissar på at hon skriver sina dikter eller quotes just nu! Och så rätt hade jag...
"Hey, Becca läs detta!" sa Fredrika och slängde över blocket till mig. Jag tog den och började läsa:
"1. Him: 'Who's making you upset? I'll kill him." Me: "Committing suicide is terrible.' 
2. He likes her. She likes him. Everyone knows. Except them. 
3. If he's stupid enough to walk away, be smart enough to let him go."

Jag nickade glatt, "Det var bra!" Fredrika log stort emot mig. Jag kastade tillbaka boken och hon skrev förfullt igen.

Cirka en timme senare var vi tre påväg till lägerelden. Caitlin hade fått sms av Justin och sagt att Chaz och Ryan hade kommit, och att dom verkligen ville träffa henne. Så hon hade frågat Justin om jag och Fredrika också fick följa med. Vilket vi fick.
Jag och Caitlin hade gått till duscharna som la en bit ifrån vår stuga för att frescha upp oss lite. Jag hade också tagit på mig en liksom dräckt som var både linne och shorts. Den var blå med blommer på. Tack Fredrika, ännu en gång för sakerna!

"Caitlin!" halvskrek en kille från lägerelden.
"Ryan!" svarade hon med ett skratt. Han kom emot oss och kramade om henne. En varen annan kille precis bakom Rayn, "Hej Caitlin!" sa han och kramade om henne med.
"Hej Chaz!" svarade hon glatt och kramade tillbaka.



Vad kommer hända nu?
Hihi!
Stay tuned och kommentera för mer! (a)


Postat av: Jonna

meer!



//jonna:)

2011-08-07 @ 17:29:57
Postat av: Jasmine

Älskar det! :)

2011-08-07 @ 18:12:00
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Anonym

du är grym, hoppas du vet det <3

2011-08-07 @ 20:08:06
Postat av: GabbiCoolingen

awesuuum (;

2011-08-07 @ 22:20:29
Postat av: Thi

AWESOME!



Kommer inte jag vara med i din novell undrar bara?



Längtar redan till nästa kapitel ska komma. <3<3<3<3

2011-08-07 @ 23:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0