|Chapter 43 | From poor 2 successful ♥ | THE END

"Är du redo?" frågade han mig. Med en nick började vi gå till våra platser.

Artister som Lady Gaga och Rihanna gick förbi oss. Det kunde jag verkligen inte tro. För att bo i en park till att vara här på en GRAMMY gala. Helt sjukt!

Justin hälsade på några, med några menar jag kändisar, blandannat Katy Perry och Nick Jonas. Han kände igen mig från 9 month camp så vi pratade ett tag. Han frågade också hur jag hade det efter allt som hade hänt mig. Jag svarade ärligt "Okej, jag klarar mig!"

 

*

 

Lady Gaga hade precis uppträtt, hon var riktigt duktig där uppe! Hennes klädsel var... annorlunda.

 

"She dressed... different!"

 

"Nu ska vi dela ut priset av..."

När det inte var det priset jag eller Justin var nominerade i kollade jag ut på publiken istället. Vi satt rätt långt fram, nästan längst fram. Här fanns alla kändisar du bara kunde ana. Jennifer Lopez satt snett bakom oss, Jennifer Hudson nästan brevid oss. Rätt coolt!

 

"Nu ska vi dela ut priset till 'mest uthålliga kvinnan'!" jag rycktes ut ur mina tankar. Det var det katergorin jag var nominerad till!

Jag var nominerad med tre andra tjejer, den ena hade gått igenom olika våldtagninar av olika män. Den andra hade fått stå ut med hennes mamma som slog och misshandlade henne medans hon tog droger. Den tredje hade gått igenom svår misshandel, blivit bränd många gånger och nerputtad i blandannat stup eller från höga höjder.

Jag märkte direkt att hon den sista hade gått igenom mycket. Justin tog tag i min hand, jag kollade nervöst på han. Han smilade mot han innan vi båda riktade uppmärksammheten mot Kim kardashian som skulle presentera priset.

 

"He smiled at me..."

 

"Och vinnaren är..." hon pausade medans hon kollade ut i publiken. "Rebecca Novo!"

Allting stannade upp. Jag såg hur alla reste sig upp, jag kollade chokat på Justin som hade rest sig upp. Jag gjorde som han. Han log stort mot mig innan jag nästan hoppade på han i en kram.

Han gav mig en puss på kinden innan han viskade.

"Gå upp på scenen!"

Jag nickade smått innan jag började gå. Blandannat Dianna agron från Glee passerade jag.

När jag nådde scenen jag jag med nervösa steg upp för trappan. Kim log mot mig. Jag log tillbaka.

'Grattis!' sa hon till mig. Jag log som tack innan hon gav mig priset. Jag vände mig mot publiken, som fortfarande applåderade. Jag kollade mig omkring på alla ansikten.

"Jag vet inte riktigt vad jag ska säga!" började jag.

Applåderna tystnade och allas uppmärksammhet la på mig.

"Jag kan knappt tro att detta händer mig! För bara några månader sedan var jag liksom i en park trodde inte ens att jag skulle le någon gång igen. Sedan när jag åkte till detta campet förändrades mitt liv. Jag fick min första kärlek.." lite vissel hördes och jag skrattade till "..jag kände mig.. behövd för en gångs skull. Sedan när allt var perfekt bröt helvetet ut.." jag pausade. Allt blev tyst igen. Jag underde om jag skulle berätta. När Justin nickade mot mig och log uppmuntrade mot mig fortsatte jag.

"Mina föräldrar kom. Dom sa till oss att.. om jag inte kom till de skulle de ta en för en på lägret tills jag gav mig. Tyvärr hann dom ta en tjej, de tog oss till denna stugan i skogen. Där fick vi va i några dagar innan det började hända saker. Han pratade med oss, när jag vägrade att svara slog han mig. Vi var på ett hotell n'r jag träffade Justin första gången efter jag hade lämnat alla för att gå till dom efter ytterligare några dagar kände jag att jag bara inte kunde stå ut med detta längre. Jag rymde, till Justin. Pappa fick på något sätt reda på  var jag var. Han kom dit och... och knivhögg mig vid magen..." jag avslutade där. Kände hur tårarna var på väg ner för mina kinder.

Jag kollade ut på publiken, vissa satt där och såg helt... förstörda ut medans några faktiskt grät.

"Tack för detta, ni vet inte hur mycket det betyder för mig! Jag vill också tacka dig Justin. Utan dig, hade jag inte varit stark nog för att fortsätta. Jag älskar dig!"

Där slutade jag. Jag ner för scenen till Justin. Jag kände tårarna rinna ner för mina kinder, fast denna gånen gläjdetårar.

Jag lever, jag har världens bästa kille. Just nu ser kanske inte mitt liv värtst bra ut, men jag vet att jag kommer klara det bra. Sålänge som jag har Justin vid min sida klarar jag allt. Och det visste jag.

Med Justins läppar mot mina slutar jag det hära.

 


THE END!

Vad tycker ni?!

Jag vill ha allas slutresultat av 'From poor 2 successful' !

Själv är jag faktiskt nöjd med den. Bra slut och sånt tycker jag, hehe!

Hade nån trott att hon var nominerad för en grammy? Lite chokande kanske?

I alla fall, kommentera nu vad ni tyckte om den sista delen, och helt novellen i sin storhet!

Nästa novell kommer upp ikväll, i alla fall prologen. Jag ska till något i Lund snart. Så den kommer sent ikväll.

Ska se måns zelmerlöv (?) hhahah! :D

KISSES VÄRLDENS BÄSTA LÄSARE! ♥


ps. jag vill tacka Becca, Johanna, Mimmi och så många fler för alla era kommentarer! Ni vet inte hur mycket de gör för mig!

Tack för att ni står ut med världens sämtsa uppdate ibland, kanske dåliga eller korta delar. Tack för att ni går in på just MIN blogg! Betyder så oerhört mycket för mig!

Ett leénde på läpparna! U smile I smile!

Älskar er!


Postat av: Julia

AMAZING!

2011-09-17 @ 17:39:39
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Thi

Håller med Julia AMAZING!



Vem kommer var huvudrollen i din andra novell??

2011-09-17 @ 18:07:20
Postat av: malin

den var jättebra! :)

2011-09-17 @ 19:47:00
Postat av: mimmi<3

Den var bäst !!

Älskade den här novellen och jag VET att nästa kommer säkert bli ännu bättre! Eftersom du har utvecklas sjukt mycket som skrivare!

Tack för världens bästa novell<3

Och inget att tacka för<333

2011-09-17 @ 20:11:11
URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se/
Postat av: Becca

WOOOW!! Jätte bra slut fast hela novellen var ju SKIT bra så varför skulle inte slutet bli det? SUPER♥ jag längtar jätte mycket tills nästa novell eftersom att ditt sätta att skriva på knäcker!!

xxBecca♥

2011-09-17 @ 21:58:11
Postat av: Johanna

Novellen i helhet tycker jag har varit aaaaasss grym!! Du är riktigt siklig (?) ,du fattar ;) Du skriver på skit egna sätt och det är det som gör din novell så unik från alla andra! Hoppas du aldrig slutar skriva!!! Jag känner på mig att nästa novell kommer bli grym om inte grymare!!! ♥ U Big time!!! :D:D:D

2011-09-17 @ 23:06:23
URL: http://jadojoj.blogg.se/
Postat av: Becca

Ska sova nu hoppas prologen till nästa novell hinner komma upp när jag vaknar x)

xxBecca♥

2011-09-17 @ 23:55:09
Postat av: sofia

den var riktigt bra !!

2011-09-18 @ 11:30:52
URL: http://justindrewbieberstorie.blogg.se/
Postat av: Emma Bieber

den var bra

2011-09-18 @ 13:36:00
Postat av: Jojjo

Den har varit awesome <3

2011-09-18 @ 18:29:56
Postat av: Nina

SÅ bra!!! jag har följt den sen början och det känns trist att den är slut men den var helt amazing =D

2011-09-18 @ 19:50:08
URL: http://novelsforteens.blogg.se/
Postat av: Felle

Den ägde ju :D SUPPPPPPPER!!!

2011-09-25 @ 17:43:50
URL: http://www.fleezzian.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0