This is it - Chapter 2

Pappa hade visat bilder på vårt nya hus. Men jag trodde inte att det skulle se ut som det gör. Huset var i färgen mörk grön. Fönsterna var i vit färg. Trädgården runt huset var inramad av ett vitt staket.
När man kan in för dörren befann man sig i hallen. Från hallen kunde man se vardagsrummet. Till höger från varagsrummet fanns köket, till vänster fanns en trappa upp till ovanvåningen. När man kom upp såg det ut som en slags korridor, tre dörrar på ena sidan, på den andra fanns det en massa med takfönster så man såg utsikten mot centrum i Seattle.
I ett av rummen fanns ett badrum, sedan min pappas sovrum och sedan mitt sovrum.

Mitt sovrum var lagom stort, i mitten av rummet fanns en stor säng. Ovanför sängen fanns det ett fönster ut på trädgården. På vänstra sidan av rummet fanns det ett skrivbord med min laptop. På högra sidan fanns en garderob. Bredvid garderoben fanns det en fotölj. På väggarna fanns det tavlor med olika bilder, en bild med mig och pappa för mågna år sedan. En bild på mig och alla killarna från Kalifornien. En bild på mig och Justin, och den sista på mig, Dolly och Jasmine. Den bilden vi tog i Hollywood.

- Skolan börjar imorgon, det vet du väl?

Pappa kollade upp på mig från kastrullerna. Han höll på med att göra kvällsmat, vilket var lasagne.

- Ja, det vet jag. Det kommer bli så spännande!

Jag kollade mig omkring. Köket här var så olikt det i pappas förra hus. Eller vårat förra hus. Detta var fräscht, nytt. Svarta glansiga luckor, silvriga knivar som var på väggarna under skåpen fästa på metal linjer. Bordet framför mig var svart. Stolen jag satt på var vit.

- Det är skoluniform som gäller va?, frågade pappa och ställde ner maten på bordet.

Jag nickade. Den nya skolan som jag skulle börja på var inte som min gamla. Denna var striktare, eller det var i alla fall så pappa beskrev den. Jag hade inte lång tid kvar i High School. Men jag måste gå ut skolan. Skoluniform behövdes. Pappa hade visat mig uniformen tidigare idag. Kjolen var grå med röda detaljer, sedan måste man ha en vit skjorta med eller utan en grå väst. Inte så snygg, men man kan väl inte aöötid vara nöjd med precis allting?



Måndags morgon. Mitt alarm gick halv sju. Skolbussen kom utanför mitt hus kvart i åtta. Skolan började tio över åtta.
Jag tog på mig kjolen, sedan den vita skjortan. Det skulle kanske gå med skolunifrom i alla fall? Innan när pappa berättade att man var tvungen att bära en unifrom på denna skolan. Men nu känns det inte så konstigt längre.

Med väskan över axeln gick jag med stolta steg de få stegen till slutet av trädgården. Där mötte jag grinden, som jag öppnade. När jag sen kom fram till busshållplatsen som la bara några få meter ifrån mitt hus såg jag två andra tjejer. Den ena tjejen stod medsin mobil i högsta hugg. Hennes bruna långa och raka hår var uppsatt i en hästsvans. Kjolen var kortare än min, man kunde skymta hennes trosor, som inte precis såg ut som ett par trosor. Annars var tjejen söt. Den andra tjejen stod och kollade ner i marken. Hon hade kjolen som jag, alltså helt normalt fast ändå lite vikta i kanterna. Hon hade skjortan och en jacka över. Man kan ju undra om de märker att det faktiskt är vinter nu, inte sommar.

När jag kom på skolbussen blev det tyst. Alla blickar hade först hamnat på brunetten som glatt hade vikat på sin rumpa upp för de tre trappstegen för bussen. Sedan hade de hamnat på mig. Jag hörde hur några viskade, jag kunde höra hur namn som Justin Bieber blev sagda. Men sket i det och satte mig på närmaste tomma plats.

Jag tycker inte den pinsamma är att vara någon som många vet vem man är. Men jag tycker det är pinsamt när någon tror dom vet mer än vad de egentligen gör. Vilket var det Afrodite trodde. Afrodite var tjejen med brunt hår och för höga trosor än vad en vettig människa skulle ha.

- ... så därför är columbus en sjukt bra upptäcksresande!

Afrodite slog ihop med sina händer och kollade stolt ut på klassen. Jag kollade osäkert på henne, och resten av klassen. Jag må va ny, men jag visste redan nu att Afrodite var skolans populära tjej. Tre andra tjejer här i klassrummet satt med lika korta kjolar och aldeles för rakt hår för att inte vara plattat. Så jag antog att de var med i hennes 'gäng'.

Min första lektion på den nya skolan var slut. Jag skulle precis gå till nästa lektion förren jag kände en hand på min handled och en röst som man inte kunde undvika på detta stället, Afrodites röst.

- Autumn! Vad roligt att du börjar här!

Afrodite kramade hårt om mig. "Spela bara med, tjejen." viskade hon i mitt öra.

- Det var så länge sedan! Hur mår Justin?, hon pratade onormalt högt. Det var då jag förstod att alla i korridoren hade slutat göra det de höll på med för att kolla på oss. Jag suckade lite lätt.
- Afrodite! Kul att se dig!

Jag visade mitt strålade leende som också kan kallas för fejk innan jag tog ett hårdare tag om böckerna i min famn och gick där ifrån.


Watcha think?

Stålt tjej här, längre del än vanligt!! Thihi!
Jag har nu lovat mig själv att inte hålla på med kommentarerna, om ni kommenterar blir jag glad om ni inte gör det ska jag inte bli deppig utan fortsätta att skriva för jag tycker det är så jälva kul! :)

Hehe, kramisar mig!

Postat av: rebecca

jättebra:)

2012-04-02 @ 20:07:31
URL: http://backtobieber.blogg.se/
Postat av: Becka

Bra :)

2012-04-02 @ 21:26:10
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super Duper :) <3

2012-04-03 @ 00:21:46
Postat av: Julia

Åh så braaa :D

2012-04-03 @ 11:37:40
Postat av: NellaA

Sjuuukt braA !! <3

2012-04-03 @ 14:17:40
URL: http://jdbiebzstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska vi göra ett länkar byte :) ?

2012-04-03 @ 16:22:35
URL: http://justindrewstories.webblogg.se/
Postat av: Johanna

MEEEER :D

sorry för sen kommentar, men har varit borta i en vecka i Frankrike :D

2012-04-04 @ 16:56:01
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0