This is it - Chapter 8

Att säga föräl till Justin när man vet att man inte kommer träffa honom på flera dagar, om inte veckor, är något av det svåraste man kan göra. Men när man säger förväl på morgonen och man vet att man kommer träffa honom igen efter skolan, då är det inte lika svårt. Så när jag nu kysste honom innan jag steg ur bilen till skolan kände jag inte mig sorgsen. Utan lycklig över att i slutet av dagen kommer jag ha Justin vid min sida. Justin kommer att vara hemma i mitt hus och vänta på mig.

- Hey Blondie!

Jag hade precis tagit ut mina böcker ur skåpet när Harrys röst hördes precis bakom mig. Jag vände mig om och log mot honom.

- Du ser att att ha fått tillbaka andan, den var ju lite... Anfådd senast vi sågs. , sa jag och flinade mot honom.
- Du, det var bara tur! , muttrade han och jag skrattade.
- Yeah right! Jag kan göra om det när som helst inför vem som helst!
- Jag tror dig. Men säg det inte så högt. Det är ju pinsamt! Jag är ju liksom skolans basketstjärna om du inte har märkt det.
- Jo... , började jag men hann aldrig avsluta.
- Så, därför undrar jag dig om du vill provspela för basketlaget denna terminen. Det har bara gått någon vecka på denna terminen ju och det hade varit sjukt bra om du var med i laget! Vi har alltid kommit tvåa, men vi vill verkligen vinna detta året! Och med dig i laget kan vi faktiskt ha en chans! Sen så blir du ju den första tjejen i laget, men det för väl inget?

Han pratade och pratade. Att spela basket igen så mycet som jag hade gjort hemma hade varit underbart. Att känna sig fri med bollen i händerna. Att se och känna adrenalinet i kroppen under en match. Att få se alla killars förbryllande miner när de såg mig spela bättre än någon annan i laget.
Jag insåg att Harry hade slutat att prata. Han kollade frågandes på mig. Jag tog ett djupt andetag innan jag svarade honom.

- Jag antar att man kan provspela...

Hans ansikte sprack upp i ett stort leende. Utan att tänka på det, tror jag, kramade han om mig. Jag skrattade till lite men la mina amrar om honom.
Några sekunder senare insåg Harry vad han gjorde och släppte taget om mig. Generat sa han förlåt. Men jag skrattade bara.



Skolan hade segt gått fram. Men nu var skolan slut. Justin hade varit på parkeringen som han sa imorse att han skulle vara.

- Hur var skolan? , frågade Justin när jag satte  mig i bilen.
- Som vanigt, men jag ska provspela för basketlaget imorgon!
- Vad kul!, sa Justin och log mot mig. Jag nickade.
- Så, vad vill du göra idag? , frågade Justin sedan.
- Jo... Harry frågade om jag ville följa med honom och några andra för att bowla. Du får följa med om du vill...? , jag kollade tveksamt på honom. Jag såg hur hans händer runt ratten vitnade för att han höll hårt. Hans käkar var hårt sammanpressade.
- Jag lovar Justin. Det är inget mellan oss. Men han är min kompis, precis som Chris eller Zack hemifrån! Det är du som är min pojkvän! Det är dig jag älskar, inte Harry! Sedan känner jag inte honom så bra. Jag har bara gått på skolan i snart två veckor ju.

När jag sa det såg jag hur Justin började slappna av. Men inte helt.

- När jag kom hem från bowlingen är jag bara din. Bara din.



Jag hade duschat, tagit på mig ett par jeans och en svart tröja. Mitt hår var utsläppt och jag hade tagit på mig en svart jacka på det. Det var dags för bowlingen med Harry.
Jag såg hur Justin inte ville att jag skulle gå. Men han ville inte följa med, men jag hade ju lovar Harry!

- Harry kom nu. Vi ses vid åtta, Justin. Och kom ihåg: det är dig jag älskar och är kär i! Ingen annan!
- Jag älskar dig, Autumn! Du är det bästa som någonsin har hänt mig!

Jag kramade om Justin hårt. Pirret i magen var som galet. Hur kan jag ha en så bra kille? Hur kan Justin vara så förbasket snäll?
Jag gick ut ur huset och fram till Harrys bil. Vi hälsade och körde mot bowlingen. Där de andra skulle vara.


Jag publicerade denna igår! Men den kom inte upp. Fattar hur förbanad jag blev!
Men nu är den uppe och jag är lite gladare!

Puss.

Postat av: Becka

Bra :)

2012-04-14 @ 22:59:48
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

AWESOME!!!!! <3 Meeer

2012-04-15 @ 16:27:09
Postat av: Issa

Bra blogg! älskar dina noveller? länka mig jag har länkat dig ;) kram!

2012-04-16 @ 21:10:22
URL: http://http://alovestoryjb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0